Tak. Tak właśnie brzmiał ten fragment "Killera" zanim stał się "Killerem". Jak dobrze wiecie, "Killer" podpisany został trzema nazwiskami (Hammill, "Judge" Smith i Banton). Heebalob to formacja założona przez Smitha po odejściu z Van der Graaf Generator w listopadzie 1968 roku. W tej właśnie formacji na saksofonach grał David Jackson (na perkusji Martin Pottinger - kolejne nazwisko związane z Hammillem, vide "Fools Mate"). Latem 1969 roku Chris Smith zaprezentował Peterowi taśmę demo swojego nowego zespołu i na Hammillu, który kompletował własnie nowy skład reaktywowanego VdGG, wielkie wrażenie zrobiła gra Jacksona (być może wśród zaprezentowanych właśnie nagrań był i ten utwór). 9 sierpnia Heebalob i Peter Hammill (solo) zagrali na Plumpton National Jazz Festival (grało wtedy również King Crimson), i wtedy Peter miał okazję usłyszeć i zobaczyć Jacksona na żywo. Będąc w przyjaźni ze Smithem, panowie często się odwiedzali, a Jaxon był równie mocno zauroczony kompozycjami Petera, co Peter grą Davida. Niestety (lub na szczęście) jesienią 1969 roku Heebalob się rozpadło (ze wzgledów finansowych) i Peter zaprosił Jaxona do VdGG.
Wygląda na to, że to właśnie Jackson wprowadził ten motyw do "Killera" (albo był to pomysł Petera). "The Book" ss. 72-73:
"Nowym elementem naszego stylu był riff, który skomponował Hugh Banton" - wyjaśnia Peter. - "Ten utwór można postrzegać jako konglomerat trzech elementów, części piosenkowej, która składała się z sekwencji akordowej, tekstu i linii melodycznej (napisanej przeze mnie w Manchesterze jeszcze w 1968 roku), riffu, który został umieszczony w róznych miejscach kompozycji, i canto (middle eight), które było kawałkiem Judge'a. Zderzyliśmy je ze sobą w jedną całość któregoś wieczoru podczas jednej z prób w wynajętej przez nas piwnicy. I to właśnie riff Hugh skleił to wszystko w tak wspaniałą kompozycję. Na pewno nie było w tym nic cynicznego."
"To ja napisałem ten riff, który tak wspaniale napędza tę kompozycję" - dodaje Hugh - "i, podobnie jak dzieje się w przypadku dzieł innych kompozytorów, muszę przyznać, że ten riff został niejako w pewnym stopniu zainspirowany, natchniony, kompozycją "Brontosaurus" The Move, która właśnie wtedy została wydana na singlu stając się ich kolejnym hitem. Melodia do słow "Fishes can't fly" była autorstwa Judge'a.
Ten utwór, o którym mowa to oczywiście "A Cloud As Big As A Man's Hand" Heebalob.