Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hajduk

Strony: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 70
961
Ale ja nigdy nie twierdziłem, że nalezy pominąć "Time Vaults" - za to poddałem temat do dyskusji. Jesli ktokolwiek z forumowiczów uważa, że należy zawartość "Time Vaults" poddać ocenie wystarczy tylko załozyć nowy wątek w dziale "VdGG - wielkie głosowanie" (do dzieła Michale!). Ten nazywa się: Van der Graaf Generator - różności (miscelanous), a nie Van der Graaf Generator - "Time Vaults".
Piszesz Michale: "Przecież szalone improwizacje z remastera Pawn Hearts też ciężko nazwać normalnymi utworami a jednak tu są i chyba wydane być nie miały. Rift Valley brzmi jak rzecz skończona Coil Night tak samo. Jak to zostało wydane to nie należy tego omijać."
Więc sprostuję. Pierwotnie "Pawn Hearts" miało być albumem podwójnym (trzecia i czwarta strona miała zawierać kompozycje pozostałych członków VdGG - Jacksona, Evansa i Bantona oraz utwory zagrane "na żywo, ale w studio"). Ze względu na veto wytwórni album ukazał się w formie jdnego krązka - co, ostatecznie, abstrachując od jakości odrzuconych kompozycji, wyszlo plycie na dobre. Ergo - w przypadku sesji "Pawn Heart" i dodatkowych utworów na remasterze - mamy do czynienia z ukonczonymi kompoycjami.
Co by jednak nie nówić o "Rift Valley" i "Coil Night" - to jednak nie są skończone utwory - pochodzą z prób z początku 1975 roku, które zaowocowały materiałem na "Godbluff" i połowę "Still Life", a materiał jednego z nich trafił ostatecznie do "Meurglys III. The Songwriter's Guild".
Skończone kompozycje, poza tymi, które wymienilem wcześniej, to wersje demo "Black Room" oraz "Roncevaux".
Co by nie mówić, chetnie ocenię "Time Vaults".

962
 1. Nadir's Big Chance - 10
 2. The Institute of Mental Health, Burning - 8,5
 3. Open Your Eyes (The Locarno Song) - 9
 4. Nobody's Business - 8,5
 5. Been Alone So Long - 9,5
 6. Pompeii - 7
 7. Shingle Song - 10
 8. Airport - 6,5
 9. People You Were Going To - 9 
10. Birthday Special - 9
11. Two or Three Spectres - 10
 

963
Ceizuraku w przypadku "Time Vaults" się mylisz, mówiąc, że ta "antykompilacja" jak nazywa ją Peter Hammill nie była wydana bez zgody i wiedzy zespołu. Przygotował ją sam Peter, początkowo na rynek włoski, samemu wybierajc nagrania z różnych taśm, z lat 1971-1975, do dwóch z nich zostały dograne nowe wokale ("Rift Valley" i "Roncevaux") a do jednej pratię saksofonu dograł Jackosn ("Coil Night"). By zachować "klimat" oryginalnych taśm wszystkie dogrywki odbyły się podczas jednej dziewięciogodzinnej sesji.
Na dziesięć utworów - dwa to w pełni ukończone, studyjne nagrania - "The Liquidator" z sesji "The Silent Corner..." i "Tarzan" (odrzut z "Nadir's Big Chance"). Reszta to nagrania demo i z prób.

964
VdGG & PH / Odp: Nowy album Petera Hammilla - "Thin Air"
« dnia: 26 Czerwca 2009, 17:55:52 »
W spisie piosenek jest tylko 9 utworów. Więc co to jest?  ???
Myślę, że Hajduk może coś wiedzieć.  :)
Wydaje mi się, że to jakaś pomyłka.

Zdecydowanie - POMYŁKA!

965
 1. Ferret and the Featherbird - 9,5
 2. (No More) the Sub-mariner - 10
 3. Tapeworm - 10
 4. Again - 10
 5. Faint-Heart and the Sermon - 10
 6. The Comet, the Course, the Tail - 12
 7. Gog  / Magog (In Bromine Chambers) - 16
 
 

966
 1. Modern - 10
 2. Wilhelmina - 9
 3. The Lie (Bernini's Saint Theresa) - 10
 4. Forsaken Gardens - 10
 5. Red Shift -10
 6. Rubicon  - 8,5
 7. A Louse Is Not A Home - 14

967
 1. German Overalls - 11
 2. Slender Threads - 10
 3. Rock and Role - 10
 4. In the End - 13
 5. What's It Worth - 8,5
 6. Easy To Slip Away - 10
 7. Dropping the Torch - 9,5
 8. Black Room / The Tower / (In The) Black Room - 15

968
1. Imperial Zeppelin - 9 (za bespretensjonalność, radość, entuzjazm i chórek)
2. Candle - 9,5
3. Happy - 8
4. Solitude - 10
5. Vision - 10
6. Re-Awakening - 7
7. Sunshine - 8,5 (między innymi za "perwersyjny" tekst o relacjach kobieta-mężczyzna i Roberta Frippa udającego Erica Claptona)
8. Child - 10
9. Summer Song (in the Autumn) - 7
10. Viking - 6
11. The Birds - 10
12. I Once Wrote Some Poems - 10

969
Sam mialem problem z tym wyborem. Ale małe uzasadnienie. Wybieramy najlepszy utwór VdGG (gdzieś w innej dyskusji, w innym wątku wspomniano, że chodzi o utwory studyjne, przde wszystkim z regularnych płyt, ale wspomniano też że po ocenie albumów można dodać inne, rozrzucone kompozycje). W regulaminie głosowania, niestety, już się o tym nie wspomina. W swoim wyborze "różności" kierowałem się najprostszą zasadą - zebrać pozostałe, premierowe, ukończone kompozycje VdGG opublikowane na róznych krążkach, singlach, albumach czy tez wznowieniach kompaktowych. Dlatego znalazły się tu premierowe, koncertowe "Mirror Images" a nie znalazlo sie "Nadir's Big Chance" (zgodzimy się, że ta druga kompozycja przynależy do repertuaru Petera Hammilla, mimo, że wykonywana również jak wiemy przez VdGG. To samo dotyczyć będzie w takim razie "Faint-Heart And The Sermon" czy też "Gog"). Znalazly sie odrzuty z sesji "Pawn Hearts" a nie odmienne wersje "Refugees" (singiel), "Emperor In His War-Room" (we wczesnym ujęciu) czy instumentalne odczytanie "The Wave" . Za to nie mam pojęcia jak sklasyfikować cykl "Giant Squid 1/Giant Squid 2/Octopus" zagrany na żywo w studio w trakcie sesji "Pawn Hearts". "Giant Squid 2" zasługuje przecież na ocenę.
Nie wyobrazam sobie tej zabawy - rankingu bez "The Boat Of Millions Of Years" czy "w", które należą do najlepszych utworów Hammilla i spółki. Pierwszy, chociażby, mógłby z powodzeniem zastapić "White Hammer" na "The Least We Can Do...". W drugim nieodparcie wyczuwam literacką technikę (pozostawiając na razie muzyke na boku), którą stosowali Ambrose Bierce ("Jezdziec bez głowy"), Jorge Louis Borges (niektóre z opowiadań) czy Suzanne Sontag ("Zestaw do śmierci"), która jest mistrzowsko zilustrowana muzyką.
Bootlegi (wiem że Twój konik, Ceizuraku) pozostawiłbym na boku.
Za to nie umiem poradzić sobie z "Time Vaults", która miesza ze soba kilka ukonczonych kompozycji "The Liquidator", "Tarzan" czy "Roncevaux" z ewidentnymi szkicami "It All Went Red", "Faint And Forsaken" itp.

970
Tłumaczenia PH / Odp: Teksty / Tłumaczenia - budowa
« dnia: 23 Czerwca 2009, 10:13:09 »
Kubo, na wstepie dodam, że gratuluję odwagi. Podziwiam każdego, kto odważa się tłumaczyć z jednego języka na drugi. Szczególnie poezję. Sam się na to nie zdobywam.
W kontekście "Forsaken Gardens" odpowiadam: sam tytuł wskazuje że Hammill używa metafory "ogrodu" do opisania ludzkiej egzystencji. Skoro byt ludzki jest ogrodem otoczonym murem (ogrodzeniem, płotem), to postulat w wersach
"Surely now its time to open up each life to all,
tear down the walls, if it's not too late!"
dotyczy zburzenia tychże murów (ogrodzeń, płotów). Rzeczownik "a wall" w języku angielskim oznacza zarówno "ścianę" jak i "mur". Chodzi mi w tym przypadku o spójność. I dla mnie jest to kwestia bardzo istotna. I jasno wynikająca z tematu wiersza.

971
Tłumaczenia PH / Odp: Teksty / Tłumaczenia - budowa
« dnia: 22 Czerwca 2009, 23:44:06 »
Przeciętne - nie powinenem krytykować, bo sam nie tlumaczę. Ale jedna mała uwaga - skoro ja liryczne otacza swój ogród murem (co w tradycji anglosaskiej jest typowe, nawet pola otaczaja niewielkie mury), to dlaczego potem burzy ściany? W języku polskim ogrody nie są otaczane ścianami, jesli nie murem to chociażby plotem, ogrodzeniem lub parkanem.

972
R E G U L A M I N
1. Każdy uczestnik chcący wziąć udział w rankingu musi ocenić wszystkie utwory Van Der Graaf Generator.
2. Oceniamy w skali 1-10*:
a) Skala dotyczy wyłącznie dorobku VDGG;
b) oceniamy utwory w obrębie całej skali, czyli musimy użyć tych wyższych, jak i niższych not (to jest niezbędne przy wyłanianiu średniej). Natomiast każdy już sobie wyznaczy, jakich ocen będzie najwiecej, a jakich najmniej.
*c) wyjatkiem są 3 utwory, którym przyznajemy 11, 12 i 13 punktów - czyli naszym największym faworytom (pomysł zrodził się tylko po to, by uniknąć remisów na podium tabeli, które w wielu przypadkach miałyby średnią 10,0).
3. Prowadzący zlicza średnia wszystkich utworów i układa listę utworów VDGG.
4. Nie ma punktu czwartego.
5. Ranking pozostaje aktualny. W każdej chwili może swe ocenki dopisać nowy uczestnik. W takich przypadkach prowadzący będzie aktualizował zestawienie.

1. People You Were Going To (Strona A singla)
2. Firebrand (Strona B singla "People You Were Going To)
3. Giant Squid (sesja "Aerosol Grey Machine")
4. Ferret And The Featherbird (sesja "Aerosol Grey Machine")
5. The Boat Of Millions Of Years (Strona B singla „Refugees”)
6.Theme One (Strona A singla)
7.w (Strona B singla „Theme One”)
8.Angle Of Incidents (sesja „Pawn Hearts”)
9.Ponker's Theme (sesja „Pawn Hearts”)
10.Diminutions (sesja „Pawn Hearts”)
11.Ship Of Fools (Strona A Singla)
12.Door (sesja „The Quiet Zone/The Pleasure Dome”)
13.Mirror Images („Vital – Live”)
14.Sci Finance („Vital – Live”)
15.Urban („Vital – Live”)

973
1. The Hurlyburly - 4
2. Interference Patterns - 8,5
3. The Final Reel - 6,5 (Ceizurakowi powinien sie podobać tytuł ze względu na Becketta)
4. Lifetime - 6
5. Drop Dead - 4,5
6. Only in a Whisper - 9
7. All That Before  - 8
8. Over the Hill - 10
9. (We Are) Not Here - 10

974
1. Vulcan Meld - 8
2. Double Bass - 6
3. Slo Moves - 8
4. Architectural Hair - 8
5. Spanner - 8
6. Crux- 7
7. Manuelle - 8
8. 'Eavy Mate - 8
9. Hommage To Teo - 8
10. The Price Of Admission - 8

975
R E G U L A M I N

1. Każdy uczestnik chcący wziąć udział w rankingu musi ocenić wszystkie utwory Van Der Graaf Generator.
2. Oceniamy w skali 1-10*:
a) Skala dotyczy wyłącznie dorobku VDGG;
b) oceniamy utwory w obrębie całej skali, czyli musimy użyć tych wyższych, jak i niższych not (to jest niezbędne przy wyłanianiu średniej). Natomiast każdy już sobie wyznaczy, jakich ocen będzie najwiecej, a jakich najmniej.
*c) wyjatkiem są 3 utwory, którym przyznajemy 11, 12 i 13 punktów - czyli naszym największym faworytom (pomysł zrodził się tylko po to, by uniknąć remisów na podium tabeli, które w wielu przypadkach miałyby średnią 10,0).
3. Prowadzący zlicza średnia wszystkich utworów i układa listę utworów VDGG.
4. Nie ma punktu czwartego.
5. Ranking pozostaje aktualny. W każdej chwili może swe ocenki dopisać nowy uczestnik. W takich przypadkach prowadzący będzie aktualizował zestawienie.

1. Vulcan Meld
2. Double Bass
3. Slo Moves
4. Architectural Hair
5. Spanner
6. Crux
7. Manuelle
8. 'Eavy Mate
9. Hommage To Teo
10. The Price Of Admission

Strony: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 70