"Ship of Fools" - polskie forum VdGG / PH
Peter Hammill => Dyskusja hammillowa => Wątek zaczęty przez: ceizurac w 30 Września 2008, 08:05:21
-
http://www.altpress.com/specials/blog/jason/2008/09/killer-born-man-peter-hammill.html (http://www.altpress.com/specials/blog/jason/2008/09/killer-born-man-peter-hammill.html)
http://www.expressmilwaukee.com/article-3877-prog-rock-survivor.html (http://www.expressmilwaukee.com/article-3877-prog-rock-survivor.html)
Świeże wywiady z Hammillem. Trochę krótkie, ale co tam.
-
Proponuję robić tutaj sładowisko wywiadów.
Ja na początek dam coś takiego:
http://people.cs.uu.nl/jur/interviews/hammill.091298.html (http://people.cs.uu.nl/jur/interviews/hammill.091298.html)
Jest to wywiad z 9 grudnia 1998, zaraz po ukazaniu się płyty This.
-
Trzeba tu chyba przenieść linki do wywiadów z wątku "Ciekawostki".
Edit: "W ciekawostkach" tylko w jednym poście były linki do wywiadów, myślałam że jest ich więcej.
Przeniosłam ten post do tego wątku.
-
http://www.soundonsound.com/sos/1994_articles/feb94/peterhammill.html
Wywiad z 1994 roku dotyczący procesu nagrywania płyt.
-
http://quart.hu/cikk.php?id=3292
Wywiad PH i HB w Budapeszcie (świeżutki) - ale ma jeden mankament - jest po węgiersku. [nie]
-
http://quart.hu/cikk.php?id=3292
Wywiad PH i HB w Budapeszcie (świeżutki) - ale ma jeden mankament - jest po węgiersku. [nie]
Ciekawe czy ktoś zna Węgierki? ;D
-
http://quart.hu/cikk.php?id=3292
Wywiad PH i HB w Budapeszcie (świeżutki) - ale ma jeden mankament - jest po węgiersku. [nie]
Ciekawe czy ktoś zna Węgierki? ;D
Wegierki, czy język węgierski? :D
No, na pewno Węgrzy ten język znają ;D
Ja niestety nikogo takiego nie znam.
-
Wywiad z Pragi tegorocznej:
http://www.praguepost.com/night-and-day/stage/388-a-collective-musical-vision.html
-
http://quart.hu/cikk.php?id=3292
Wywiad PH i HB w Budapeszcie (świeżutki) - ale ma jeden mankament - jest po węgiersku. [nie]
Ciekawe czy ktoś zna Węgierki? ;D
Wegierki, czy język węgierski? :D
No, na pewno Węgrzy ten język znają ;D
Ja niestety nikogo takiego nie znam.
Ja znam...ale niestety dwa słowa (dzień dobry i dziękuję)
-
http://www.aural-innovations.com/robertcalvert/oncalvert/calon.htm
Wywiad (albo raczej artykuło-wywiad) z PH o Robercie Calvercie (i zespole Hawkind).
-
http://oyster-studiotan.blogspot.com/2009/03/interview-peter-hammill-parij-9.html
Wywiad z PH z Paryża 9.11.1992 - ale (na pewno Tamara będzie wniebowzięta!!! :D) po rosyjsku. O0
-
I dont know russian too well :-[
-
Wywiad z PH z Paryża 9.11.1992 - ale (na pewno Tamara będzie wniebowzięta!!! :D) po rosyjsku. O0
Dzięki, zadowolona jestem ;D
Bo takie trudne słowa to ja rozumniem średnio, na "nosa" tylko ;D
I dont know russian too well :-[
Ale ja znam, bo muszę :D
Desdemona i Hennos też znaja.
Ja przetłumaczę ten wywiad jak będę czasu miała trochę, w ten weekend trochę chyba będę miała, to wkleje go po polsku (a wcześniej Hennos i Desdemona sprawdzą, bo ja mogę nie całkiem po polsku to napisać ;) ).
-
thank you in advance Tam O0 0=0 :)
-
rosyjski to mialem w szkole podstawowej przez kilka lat- i już nic nie pamiętam( moze poza najważniejszymi wyrazeniami) O0
-
rosyjski to mialem w szkole podstawowej przez kilka lat- i już nic nie pamiętam( moze poza najważniejszymi wyrazeniami) O0
A to masz słownik najważniejszych rzeczy ;D ;D ;D
http://www.russki-mat.net/page.php?l=RuEn&a=%D0%90 (http://www.russki-mat.net/page.php?l=RuEn&a=%D0%90)
-
Ja pomału tłumaczę ten wywiad, on nie jest łatwy :)
Ale wklejam pierszą część, więcej na razie nie ma, bo tylko na tyle czas miałam.
Mam nadzieję, że ten tekst ma sens po polsku ;D
PH: Urodziłem się w Londynie, mój ojciec był przemysłowcem. Nie dużym, ale jednak przemysłowcem. Rodzina często przenosiła się z miejsca na miejsce i my mieszkaliśmy kolejno w 13 lub 14 miastach. Uczyłem się w szkole zdominowanej przez uczniów z bogatszych rodzin. Śpiewałem w chórze, to było moje pierwsze spotkanie z muzyką.
Wrażenie było tak duże, że aż miałem ciarki na plecach. Potem straciłem głos w okresie dojrzewania i zainteresowałem się bluesem, muzyką soul i brytyjską muzyką beat tamtego czasu. Zacząłem też pisać wiersze, których nikt oprócz mnie nie mógł zrozumieć i z tego powodu przekształciło to się w piosenki. W chwili rozpoczęcia studiów było już ich całkiem sporo, ale większość z nich nie zasługiwało na uwagę. Już ich nie pamiętam, wtedy chciałem być takim bluesmenem z Chicago, bez najważniejszej rzeczy, czyli trudnych doświadczeń.
Zamieściłem ogłoszenie na tablicy w uniwersytecie i szybko zebrałem całkiem sporą grupę muzyków, ponad 20 osób przewijało się przez scenę w trakcie koncertów. Wykonywaliśmy głównie różne standardy, ale mnie i Chrisowi Judge-Smithowi niezbyt się to podobało. Wkrótce później założyliśmy zespół, który stał się znany jako Van Der Graaf Generator.
70% naszego repertuaru składało się z moich starych piosenek, 20% Chrisa, a reszta to nasza wspólna praca.
Podpisaliśmy bardzo niekorzystne kontrakty i beztrosko rzuciliśmy uniwersytet wierząc w świetlaną przyszłość. Naszym menedżerem został Tony Straton Smith (Genesis). Do mnie i Chrisa dołączył perkusista Guy Evans, organista Hugh Banton i gitarzysta basowy Keith Ellis.
Szybko stało się jasne, że dwóch wokalistów w jednym zespole zabiera muzyce odpowiednią dynamikę i wtedy Chris odszedł. Można powiedzieć, że wtedy muzyka stała się moim zawodem.
Red.: I tutaj przechodzimy do pierwszego albumu...
PH: Nie! Teraz przeskok w czasie. W 1968 byłem jeszcze związany mało korzystnym kontraktem, pozostałych członków zespołu on nie obowiązywał. Nasz menadżer nie pozwalał im przyłączyć się do kontraktu, ponieważ byłoby to dla nich bardzo niekorzystne, a firma nie chciała, abym tylko ja był nim objęty. Błędne koło się zamknęło. Całkiem dużo graliśmy w Wielkiej Brytanii, daliśmy też sporo koncertów w Niemczech, ale nie mogliśmy się zarejestrować jako zespół. I zaczęły się kłopoty. Na szczęście większość problemów w moim życiu dopadło mnie na początku kariery. Np. skradziono nam cały sprzęt i z tego powodu musieliśmy przerwać trasę koncertową. Grupa się rozleciała. Zacząłem dawać koncerty solowe. Potem nastał moment, kiedy nie było już sensu protestować. Nasz menadżer uzgodnił z firmą fonograficzną, że nagram album, firma będzie miała prawo do nazwy Van Der Graaf Generator, a potem puszczą mnie wolno. Kiedy album został nagrany, my mogliśmy działać „oficjalnie” jako grupa. Wykrystalizował się się pierwszy skład VdGG: Ja, Hugh, Guy oraz saksofonista David Jackson oraz gitarzysta basowy Nic Potter. Nagraliśmy 1 prawdziwy album VdGG: „The Least We Can Do Is Wave to Each Other”. Poprzedni, który nazywał się “Aerosol Grey Machine” był wydany tylko w USA, doskonale ilustruje zapisy kontraktu – oni wydali album w USA, gdzie nie zagraliśmy ani razu!
Red.: Jak siebie postrzegaliście później? Jako poważnych artystów, profesjonalnych muzyków? Albo po prostu grupę młodych ludzi, którzy lubili żyć w taki sposób?
PH: Wszystko razem. Kiedy miałem 20 lat byłem absolutnie utwierdzony w prawdziwości tego, co robiłem. Oczywiście ze względu na mój charakter miałem tendencje do zarówno poważnych jak i niepoważnych myśli w odniesieniu do muzyki. Być może miało na to wpływ napisanie owych „bluesów” i chęć bycia „bluesmenem z Chicago”. Zrozumiałem, że należy zacząć od tego, co mnie interesuje i co się wywodzi z mojej kultury. Myślę, że to się stało jasne dla nas wszystkich. Oczywiście, to były bardzo szalone czasy, nie tylko dla muzyki i dla świata w ogóle, kiedy możliwość zmian była bardzo prawdopodobna. To, co robiliśmy było, myślę, dziwne, i im bardziej oddalamy się od tamtych wydarzeń w czasie, tym wydaje się to jeszcze bardziej dziwniejsze. Staraliśmy się połączyć elementy pozornie nie pasujące do siebie. Hugh – pianista z wykształceniem klasycznym, ja – fan Hendrixa, David ze świata jazzowego. Myślę, że słychać na niektórych nagraniach, iż był on przekonany, że saksofon może być na samym czele rockowych instrumentów. On dobrze znał twórczość Coltrane'a i Archie Schoppa, ale za to nie znał Junior Walkera.
Guy – człowiek z najbardziej eklektyczną przeszłością. Jego ojciec był szefem big-bandu. On bardzo lubi jazz, ale także amerykański rock.
Powtał więc problem jak połączyć tak różnorodne elementy i zrobić z tego coś naszego. Nikt nawet nie probował tego nazwać. Ja do dziś mam ogromny problem z odpowiedzią na pytanie: Jaką muzykę grasz?
-
Dzięki Tama. Ciekawe to, chociaż niektóre fakty są ogólnie mi znane. :)
-
Dzięki Tama. Ciekawe to, chociaż niektóre fakty są ogólnie mi znane. :)
Nie ma za co.
Ale dalej PH mówi o procesie pisania tekstów i komponowania i to jest trudne bardzo :(
Ale pomału to przetłumaczę.
Wklejam krótki fragment dalszej części, ciekawy jest:
Red.: Nie chciałbym naklejać etykiety „rock intelektualny”, jednak każdy kto poznał waszą muzykę i teksty dokładniej może powiedzieć, iż jest to bardzo skomplikowane muzycznie i tekstowo i że ma do czynienia z bardziej erudycyjną osobą niż typowy autor tekstów piosenek. Kto miał największy wpływ na pana?
PH: Największym artystą dla mnie był bez wątpienia Jimi Hendrix, co może brzmi zaskakująco, ale tu powracamy do kwestii iż to, co możesz zrobić zależy od tego, kim jesteś. Jest to jedyny sposób trzymania poziomu tj. prezentowania wyłącznie siebie. Nie jestem bardzo wykształconą osobą, interesuję się po prostu wszystkim, co może być ciekawe bez względu na tematykę. Proces pisania kompozycji jest jest dla mnie zawsze w pewnym sensie odkrywaniem samego siebie...
-
Ja również składam podziękowania. Że zacytuję z polskiej prasy sprzed lat ..."Chciałbym robić z głosem to co Jimi Hendrix robił z gitarą"
-
Ja również składam podziękowania. Że zacytuję z polskiej prasy sprzed lat ..."Chciałbym robić z głosem to co Jimi Hendrix robił z gitarą"
Proszę :)
A to znane jest z tym Hendrixem, chociaż ja nie wiedziałam, że PH uważa go za najwięjszego artystę.
Chociaż mu się należy, bo Hendrix wielki był.
-
dzieki Tama :D O0 0=0 [ok]
-
i ja dziękuję :)
-
i ja dziękuję :)
Nie ma za co.
Bede to tlumaczyla dalej, jak bede miala czas, ale teraz sie trudne zrobilo :(
-
http://www.clevescene.com/c-notes/archives/2009/06/23/pre-show-interview-van-der-graaf-generator
przedkoncertowy wywiad A.D.2009
M.in. Hammill mówi (co i tak wszyscy wiedzą ;D), że nie czuje się gitarzystą solowym, a raczej rytmicznym; natomiast Hugh i Guy są wirtuozami.
-
http://www.bigstream.co.jp/rtr/200905_hammill/index.html
Wywiad z Hammillem w Japonii z maja 2009 (w formacie mp3)
-
I jeszcze jeden krótki wywiad video z Ottawy (festiwal bluesowy); Hammill mówi m.in. o wpływie bluesa i folk na muzykę VDGG.
-
dzięki Michale 0=0
-
I jeszcze jeden krótki wywiad video z Ottawy (festiwal bluesowy); Hammill mówi m.in. o wpływie bluesa i folk na muzykę VDGG.
Kurde Ja maiłem dodać tego linka ale nie wiedziałem gdzie :D Mam go w ulubionych na moim kanale YouTube :)
-
Koniecznie! Hammill by Hammill (Mojo)
-
Ciekawy wywiad [ok]
A to opis ulubionego mikrofonu Hammilla, całkiem fajna cena:
http://www.musiccrater.pl/index.php?str=main&kategoria=96&ppk=&towar=1538&PHPSESSID=7c043f9d79271018 (http://www.musiccrater.pl/index.php?str=main&kategoria=96&ppk=&towar=1538&PHPSESSID=7c043f9d79271018)
-
nawet bardzo fajny- a mikrofony to w ogole drogie bardzo sa 0=0 0=0 O0
-
http://www.theprogfiles.com/peterhammill.php
-
swietny wywiad wlasnie go czytam a jutro jak znajde czas postaram sie go przelozyc 0=0 0=0
-
http://www.soundonsound.com/sos/1994_articles/feb94/peterhammill.html
To właściwie wywiado-artykuł jest; ale ciekawy - dotyczący kwestii technicznych, nagrywania, sprzętu.
-
troche specjalistyczny ten wywiad :)
-
http://www.dprp.net/specials/2010_hammill/
ciekawy wywiad
-
http://www.prog-mania.com/index.php?file=Forum&page=viewtopic&forum_id=24&thread_id=1844
Normalny wywiad bez rewelacji, ale: :)
Prog-mania: Is there a chance to hear again David Jackson in a future PH or VDDG album?
Peter Hammill: None at all!
-
http://www.prog-mania.com/index.php?file=Forum&page=viewtopic&forum_id=24&thread_id=1844
Normalny wywiad bez rewelacji, ale: :)
Prog-mania: Is there a chance to hear again David Jackson in a future PH or VDDG album?
Peter Hammill: None at all!
szkoda- David duzo muzyce VDGG dawal swoim saxofonem
-
http://www.prog-mania.com/index.php?file=Forum&page=viewtopic&forum_id=24&thread_id=1844
Normalny wywiad bez rewelacji, ale: :)
Prog-mania: Is there a chance to hear again David Jackson in a future PH or VDDG album?
Peter Hammill: None at all!
szkoda- David duzo muzyce VDGG dawal swoim saxofonem
Jak dla mnie to dobrze, że będą jako Trio bo na Present moim zdaniem sax sprawdził się tylko na płycie z improwizacjami.
Ogólnie to moim marzeniem jest aby stworzyli coś z Gordonemi i z tym drugim skrzypkiem takie drugie nowe Vital:) I want the Vital Now!
-
http://www.prog-mania.com/index.php?file=Forum&page=viewtopic&forum_id=24&thread_id=1844
Normalny wywiad bez rewelacji, ale: :)
Prog-mania: Is there a chance to hear again David Jackson in a future PH or VDDG album?
Peter Hammill: None at all!
szkoda- David duzo muzyce VDGG dawal swoim saxofonem
Wielka szkoda [nie] Kocham Petera w 99% a ten 1% to to że sie uwziął kur..ka wodna na Jaxona :(
-
http://www.prog-mania.com/index.php?file=Forum&page=viewtopic&forum_id=24&thread_id=1844
Normalny wywiad bez rewelacji, ale: :)
Prog-mania: Is there a chance to hear again David Jackson in a future PH or VDDG album?
Peter Hammill: None at all!
szkoda- David duzo muzyce VDGG dawal swoim saxofonem
Wielka szkoda [nie] Kocham Petera w 99% a ten 1% to to że sie uwziął kur..ka wodna na Jaxona :(
pewnie o kase sie pozarli
-
Niby to nie jest wywiad z PH, ale czynnie Piotruś uczestniczy w tym wywiadzie. Zresztą zobaczcie sami:
http://www.mojo4music.com/blog/2010/06/amorphous_androgynous_peter_ha.html
-
Niby to nie jest wywiad z PH, ale czynnie Piotruś uczestniczy w tym wywiadzie. Zresztą zobaczcie sami:
http://www.mojo4music.com/blog/2010/06/amorphous_androgynous_peter_ha.html
mi sie nie chce ten wywiad zaladowac
-
Niby to nie jest wywiad z PH, ale czynnie Piotruś uczestniczy w tym wywiadzie. Zresztą zobaczcie sami:
http://www.mojo4music.com/blog/2010/06/amorphous_androgynous_peter_ha.html
Czy ja dobrze rozumiem ze Peter jakąś impreze muzyczna prowadził? ;)
-
Niby to nie jest wywiad z PH, ale czynnie Piotruś uczestniczy w tym wywiadzie. Zresztą zobaczcie sami:
http://www.mojo4music.com/blog/2010/06/amorphous_androgynous_peter_ha.html
Czy ja dobrze rozumiem ze Peter jakąś impreze muzyczna prowadził? ;)
Tak to wygląda! :D Hammill trochę na imprezowo - jeszcze powinien mieć w ręce kieliszek szampana/wina. 0=0
Ale w rzeczywistości to była jakaś impreza czasopisma muzycznego "MOJO".
-
Świeżutki wywiad (z wczoraj):
po angielsku/rosyjsku
http://www.hammill.ru/index_e.html
z lewej wchodzimy na reviews i 1 z góry jest ten wywiad
-
"Sergey Petrushanko: You often use non-English words in your songs (French, Greek, Japanese...). Is there any chance to hear also Russian ones?
Peter Hammill: as i don't speak russian i wouldn't have the presumption to do so"
Czy Hammill zna grecki, francuski i japoński? Z kontekstu tak by wynikało;-)
Ogólnie wywiad w porządku ale autor powyższe pytanie mógł sobie odpuścić, takie nijakie…
Podobały mi się pytania o interference pattenrs i piractwo.
Natomiast jeśli już zadał takie głupie pytanie jak wykonywanie coverów by Hammill to przynajmniej mógł spytać o genezę Sharply Unclear, który bardzo pachnie Metallicą (ta swoją drogę też nie jest pierwotną matką tego utworu).
-
No i wynika też z wypowiedzi Piotrusia, że nie będzie koncertów VDGG przed listopadem. Szkoda. :(
-
http://peterhammill.com/phx/category/subjects/interview
Tu jest wiele (może wszystkie?) tegorocznych i wcześniejszych wywiadów z Hammillem.
-
dzieki Michale poczytam sobie ;)
-
Jutro ma być w radiu Kanali Ena Radio wywiad z Hammillem, który ma m.in. mówić o Jimim Hendrixie i Johnu Coltrane.
Więcej (i link do tego radia) na:
http://peterhammill.com/phx/content/ph-interview-oct-30-kanali-ena-radio
-
Jutro ma być w radiu Kanali Ena Radio wywiad z Hammillem, który ma m.in. mówić o Jimim Hendrixie i Johnu Coltrane.
Więcej (i link do tego radia) na:
http://peterhammill.com/phx/content/ph-interview-oct-30-kanali-ena-radio
Trzeba nagrać! 0=0
-
Jutro ma być w radiu Kanali Ena Radio wywiad z Hammillem, który ma m.in. mówić o Jimim Hendrixie i Johnu Coltrane.
Więcej (i link do tego radia) na:
http://peterhammill.com/phx/content/ph-interview-oct-30-kanali-ena-radio
Trzeba nagrać! 0=0
Nagraj Polsecie i potem udostępnij. :)
-
Jutro ma być w radiu Kanali Ena Radio wywiad z Hammillem, który ma m.in. mówić o Jimim Hendrixie i Johnu Coltrane.
Więcej (i link do tego radia) na:
http://peterhammill.com/phx/content/ph-interview-oct-30-kanali-ena-radio
Trzeba nagrać! 0=0
Nagraj Polsecie i potem udostępnij. :)
OK :)
-
Jutro ma być w radiu Kanali Ena Radio wywiad z Hammillem, który ma m.in. mówić o Jimim Hendrixie i Johnu Coltrane.
Więcej (i link do tego radia) na:
http://peterhammill.com/phx/content/ph-interview-oct-30-kanali-ena-radio
Trzeba nagrać! 0=0
Nagraj Polsecie i potem udostępnij. :)
OK :)
Nagrał ktoś? Ja zapomniałem. :(
-
Nagrał ktoś? Ja zapomniałem. :(
Ja nie nagrałem, ale...:
-
http://peterhammill.com/phx/audio/kanali-ena-radio-phone-interview
-
http://www.barbican.org.uk/music/event-detail.asp?ID=11552&utm_source=SilverpopMailing&utm_medium=email&utm_campaign=CCSCON110211E&utm_content=Contemporary_110211
Wywiad radiowy - trzeba "kliknąć" na "play".
-
Najlepszy chyba wywiad z PH z tego roku (nie będę mówił dlaczego ;D):
http://www.progrock.org.pl/content/view/7154/62/
-
Najlepszy chyba wywiad z PH z tego roku (nie będę mówił dlaczego ;D):
http://www.progrock.org.pl/content/view/7154/62/
Mnie ubawiło to:
Fortepian w „Splink” brzmi niemal jak pozytywka. Dlaczego ten motyw melodyczny powraca znowu w utworze „Medusa”?
To harpsichord.
Harpsichord to po polsku klawesyn.
-
Właśnie, zmieńcie to na "klawesyn", bo aż wstyd! ;)
-
Właśnie, zmieńcie to na "klawesyn", bo aż wstyd! ;)
Akurat ja tego pytania nie układałem. A w mojej recenzji pada słowo klawesyn.
-
Właśnie, zmieńcie to na "klawesyn", bo aż wstyd! ;)
Akurat ja tego pytania nie układałem. A w mojej recenzji pada słowo klawesyn.
Ale w tłumaczeniu odpowiedzi powinno być "klawesyn", tłumacz się nie popisał.
-
Właśnie, zmieńcie to na "klawesyn", bo aż wstyd! ;)
Akurat ja tego pytania nie układałem. A w mojej recenzji pada słowo klawesyn.
W takim razie jeszcze jedno. Autorem "Time For A Change" jest tandem Chris Smith/Stephen Robshaw, i troche niefortunnie brzmi zestawienie go jako autorskiego liryka Hammilla ze "Snake Oil". Oczywiście Hammill musiał się "jakoś" utożsamiać z tym tekstem, skoro wykonywał ten utwór od 1973 roku na koncertach...
-
Właśnie, zmieńcie to na "klawesyn", bo aż wstyd! ;)
Akurat ja tego pytania nie układałem. A w mojej recenzji pada słowo klawesyn.
Ale w tłumaczeniu odpowiedzi powinno być "klawesyn", tłumacz się nie popisał.
No nie popisał się. Poproszę o zmianę, ale nie wiem czy się da. ;)
W takim razie jeszcze jedno. Autorem "Time For A Change" jest tandem Chris Smith/Stephen Robshaw, i troche niefortunnie brzmi zestawienie go jako autorskiego liryka Hammilla ze "Snake Oil". Oczywiście Hammill musiał się "jakoś" utożsamiać z tym tekstem, skoro wykonywał ten utwór od 1973 roku na koncertach...
Święta racja. Zobaczę co da się zrobić.
-
W takim razie jeszcze jedno. Autorem "Time For A Change" jest tandem Chris Smith/Stephen Robshaw, i troche niefortunnie brzmi zestawienie go jako autorskiego liryka Hammilla ze "Snake Oil". Oczywiście Hammill musiał się "jakoś" utożsamiać z tym tekstem, skoro wykonywał ten utwór od 1973 roku na koncertach...
Święta racja. Zobaczę co da się zrobić.
Wystarczy zmienić na coś w rodzaju: Podobny temat porusza śpiewany przez Ciebie utwór autorstwa Chrisa Judge'a Smitha itd.
-
Pozazdrościć Ceizuracu, że miałeś okazję zadać Peterowi parę pytań. Szkoda tylko, że Hammill jakoś nie rozwiną swoich odpowiedzi.
Masz może ten wywiad w oryginale?
Taka mała uwaga odnośne „Time For A Change”- ten utwór nie jest przecież Hammilla
Naszedł mnie pomysł żeby zorganizować wywiad z Hammillem przez vdgg.art.pl. Trzeba by zaprezentować stronę Hammilowi i napisać, że to jedyna strona w Polsce zrzeszająca fanów jego muzyki. Myślę, że to byłoby dobrym argumentem odnośnie tego żeby się zgodził na wywiad. Co o tym myślicie?
-
Święta racja. Zobaczę co da się zrobić.
Przecież tam jest jakiś CMS, można zmieniać do woli ;)
-
Pozazdrościć Ceizuracu, że miałeś okazję zadać Peterowi parę pytań. Szkoda tylko, że Hammill jakoś nie rozwiną swoich odpowiedzi.
Masz może ten wywiad w oryginale?
Taka mała uwaga odnośne „Time For A Change”- ten utwór nie jest przecież Hammilla
Naszedł mnie pomysł żeby zorganizować wywiad z Hammillem przez vdgg.art.pl. Trzeba by zaprezentować stronę Hammilowi i napisać, że to jedyna strona w Polsce zrzeszająca fanów jego muzyki. Myślę, że to byłoby dobrym argumentem odnośnie tego żeby się zgodził na wywiad. Co o tym myślicie?
Nie mam nic przeciwko, chociaż widać, że Hammill zbyt rozmowny nie jest.
Aha, popraw orta w swoim poście ;)
-
Wystarczy zmienić na coś w rodzaju: Podobny temat porusza śpiewany przez Ciebie utwór autorstwa Chrisa Judge'a Smitha itd.
Wiem, wiem. Ale nie wszystko ode mnie zależy. Postaram się, by te błędy zostały poprawione.
Pozazdrościć Ceizuracu, że miałeś okazję zadać Peterowi parę pytań. Szkoda tylko, że Hammill jakoś nie rozwiną swoich odpowiedzi.
Masz może ten wywiad w oryginale?
Też mnie zatkało jak mnie poproszono o przygotowanie pytań. Szkoda tylko, że nie dane mi było znać "A Grounding In Numbers" wcześniej, byłoby więcej pytań odnośnie tego albumu.
Naszedł mnie pomysł żeby zorganizować wywiad z Hammillem przez vdgg.art.pl. Trzeba by zaprezentować stronę Hammilowi i napisać, że to jedyna strona w Polsce zrzeszająca fanów jego muzyki. Myślę, że to byłoby dobrym argumentem odnośnie tego żeby się zgodził na wywiad. Co o tym myślicie?
Jestem jak najbardziej za. Już kiedyś była taka inicjatyw, ale dość szybko upadła. trzeba by założyć wątek z propozycjami pytań. Ktoś niech to opracuje, przetłumaczy i wyśle.
Tylko czy Hammill odpowie takim szaraczkom jak my?
Tamten wywiad był poprzez Kosińskiego organizowany i dlatego doszedł do skutku w ogóle.
-
Aha, popraw orta w swoim poście ;)
Gdzie ten "ort"?
Moja propozycja jest taka, żeby stworzyć osobny wątek, do którego będziemy wrzucać pytania, które chcecie zadać Hammillowi, a później je po prostu wyślemy. Wcześniej oczywiście zapytamy o zgodę na wysłanie pytań.
Ceizurac- właśnie jedyna w Polsce strona o VDGG jest solidnym argumentem. Tak mi się wydaje.
-
Ceizurac- właśnie jedyna w Polsce strona o VDGG jest solidnym argumentem. Tak mi się wydaje.
Argument nie do podważenia. :)
No to może ktoś niech zacznie.
-
Aha, popraw orta w swoim poście ;)
Gdzie ten "ort"?
Jeśli powiem gdzie, to będziesz je nadal robił ;)
ą - ął ;)
-
Aha, popraw orta w swoim poście ;)
Gdzie ten "ort"?
Jeśli powiem gdzie, to będziesz je nadal robił ;)
ą - ął ;)
ahhh dzięki;-)
w google dla "rozwiną" wyników 472tys a dla poprawnej formy 429tys ;-)
-
fajny wywiad tylko Hammill bardzo minimalistycznie odpowiada- moze dostosował sie do minimalizmu plyty :D
-
Spur Of The Moment ukazał sie w 1988- trzeba poprawic ;)
-
fajny wywiad tylko Hammill bardzo minimalistycznie odpowiada-
Właśnie, ale co zrobić jak ma takich wywiadów dziennie dziesiątki. ;)
-
fajny wywiad tylko Hammill bardzo minimalistycznie odpowiada-
Właśnie, ale co zrobić jak ma takich wywiadów dziennie dziesiątki. ;)
pewnie jakby spotkanie bylo w 4 oczy inaczej by wyglądalo
-
Pozazdrościć Ceizuracu, że miałeś okazję zadać Peterowi parę pytań. Szkoda tylko, że Hammill jakoś nie rozwiną swoich odpowiedzi.
Masz może ten wywiad w oryginale?
Taka mała uwaga odnośne „Time For A Change”- ten utwór nie jest przecież Hammilla
Naszedł mnie pomysł żeby zorganizować wywiad z Hammillem przez vdgg.art.pl. Trzeba by zaprezentować stronę Hammilowi i napisać, że to jedyna strona w Polsce zrzeszająca fanów jego muzyki. Myślę, że to byłoby dobrym argumentem odnośnie tego żeby się zgodził na wywiad. Co o tym myślicie?
bardzo dobry pomysl [ok] [ok] [ok] [ok] [ok] [ok]
-
w google dla "rozwiną" wyników 472tys a dla poprawnej formy 429tys ;-)
Bo słowo "rozwiną" też istnieje, na przykład "oni się rozwiną jak rolka papieru toaletowego" ;)
-
Musze pogratulować, fajna sprawa, co jak co, historyczny moment tego forum :D.
Wywiad interesujący. Wygląda to inaczej jak pytania układa osoba, która zna się na rzeczy. Zgadza się forumowicze, Hammill mało rozmowny, a mógł coś więcej, momentami brzmi jakby trochę "na odczepke".
-
fajny wywiad tylko Hammill bardzo minimalistycznie odpowiada-
Właśnie, ale co zrobić jak ma takich wywiadów dziennie dziesiątki. ;)
Trochę krótkie odpowiedzi, ale dobre i to :)
-
Najlepszy chyba wywiad z PH z tego roku (nie będę mówił dlaczego ;D):
http://www.progrock.org.pl/content/view/7154/62/
No i jest pytanie ode mnie! (tylko że Spour to rok 1988 a nie 98) Ale jak widać mistrz nie chce o tym rozmawiać
-
No i jest pytanie ode mnie! (tylko że Spour to rok 1988 a nie 98) Ale jak widać mistrz nie chce o tym rozmawiać
Od ciotki o okładkę też jest, ale chyba nie tylko ona o to pytała.
Ale odpowiedź jest równie jasna jak i ta okładka ;)
-
No i jest pytanie ode mnie! (tylko że Spour to rok 1988 a nie 98) Ale jak widać mistrz nie chce o tym rozmawiać
Od ciotki o okładkę też jest, ale chyba nie tylko ona o to pytała.
Ale odpowiedź jest równie jasna jak i ta okładka ;)
Ktoś doniósł Hammillowi co tu mówicie o GiN i dlatego nas nie lubi :D (żart)
-
No i jest pytanie ode mnie! (tylko że Spour to rok 1988 a nie 98) Ale jak widać mistrz nie chce o tym rozmawiać
Od ciotki o okładkę też jest, ale chyba nie tylko ona o to pytała.
Ale odpowiedź jest równie jasna jak i ta okładka ;)
Ktoś doniósł Hammillowi co tu mówicie o GiN i dlatego nas nie lubi :D (żart)
To pewnie był jego "48" wywiad tego dnia, widać to :(
-
Hammill chyba tajemnice lubi, tak jak o okladce.
Kazdy moze sam pomyslec, co to jest to on nie powie co to ma byc ;)
Ale malo tu mowil, chyba nie mial czasu.
-
No i jest pytanie ode mnie! (tylko że Spour to rok 1988 a nie 98) Ale jak widać mistrz nie chce o tym rozmawiać
Od ciotki o okładkę też jest, ale chyba nie tylko ona o to pytała.
Ale odpowiedź jest równie jasna jak i ta okładka ;)
Ktoś doniósł Hammillowi co tu mówicie o GiN i dlatego nas nie lubi :D (żart)
:D :D :D :D :D :D :D
-
Hammill chyba tajemnice lubi, tak jak o okladce.
Kazdy moze sam pomyslec, co to jest to on nie powie co to ma byc ;)
Ale malo tu mowil, chyba nie mial czasu.
zgadza sie - teraz nie jest dobry czas na zadawanie pytan-
-
Hammill chyba tajemnice lubi, tak jak o okladce.
Kazdy moze sam pomyslec, co to jest to on nie powie co to ma byc ;)
Ale malo tu mowil, chyba nie mial czasu.
zgadza sie - teraz nie jest dobry czas na zadawanie pytan-
Przy Thin Air i Trsectorze było tyle wywiadów. Cieszmy sie ze az 3 po polsku do poczytania
-
http://peterhammill.xooit.com/portal.php?pid=90
-
Sporo tych wywiadów. Nie było tyle przy Trisectorze
-
Sporo tych wywiadów. Nie było tyle przy Trisectorze
No sporo. W marcowym "Teraz Rocku" też ma być wywiad z VDGG. Może i recenzja się znajdzie?
-
jak bedzie duzo o VDGG pewnie kupie ten numer
-
jak bedzie duzo o VDGG pewnie kupie ten numer
Dużo to pewnie nie będzie :(
-
http://www.cherryred.co.uk/other/cherryredtv/interviews.htm
Prawie godzinny telewizyjny wywiad z Hammillem. 0=0
Trzeba kliknąć u góry na "Artist stories".
-
Czytałem ten wywiad w Teraz Rocku, nawet w porządku, recenzja na 4/5, pochlebna. W nowym Metal Hammerze również jest recenzja płyty (4/5), no i wywiad także.
Podejrzewam, że gdyby ten album wyszedł jesienią (gdy jest największy wysyp płyt), to mógłby zginąć w gąszczu, a tak, trochę tych recenzji i wywiadów jest. Należy zaznaczyć, że te recenzja nie są ujmujące dla formacji, przeciwnie, każdy docenia klasę i formę po tylu latach, krążek zbiera same plusy, może nie wywołał szoku, ale myślę, że posłuch jest jak najbardziej pozytywny.
-
Czytałem ten wywiad w Teraz Rocku, nawet w porządku, recenzja na 4/5, pochlebna. W nowym Metal Hammerze również jest recenzja płyty (4/5), no i wywiad także.
Podejrzewam, że gdyby ten album wyszedł jesienią (gdy jest największy wysyp płyt), to mógłby zginąć w gąszczu, a tak, trochę tych recenzji i wywiadów jest. Należy zaznaczyć, że te recenzja nie są ujmujące dla formacji, przeciwnie, każdy docenia klasę i formę po tylu latach, krążek zbiera same plusy, może nie wywołał szoku, ale myślę, że posłuch jest jak najbardziej pozytywny.
i bardzo dobrze.....a juz myslalem ze Ceizurac Polset i ja jestesmy w mniejszości
-
i bardzo dobrze.....a juz myslalem ze Ceizurac Polset i ja jestesmy w mniejszości
Bo jesteście w mniejszości na tym forum :[
Jak dla mnie VdGG powinien zmienić nazwę np. na "Van Der Graaf Doo-Dah Band" i wszystko byłoby O.K., skoro już kiedyś zmienił.
Dla mnie nowy VdGG to nie VdGG tylko coś innego z Hammillem na wokalu, chociaż Bantona łatwo rozpoznać.
-
i bardzo dobrze.....a juz myslalem ze Ceizurac Polset i ja jestesmy w mniejszości
Bo jesteście w mniejszości na tym forum :[
:[:[:[:[:[
-
i bardzo dobrze.....a juz myslalem ze Ceizurac Polset i ja jestesmy w mniejszości
Bo jesteście w mniejszości na tym forum :[
Jak dla mnie VdGG powinien zmienić nazwę np. na "Van Der Graaf Doo-Dah Band" i wszystko byłoby O.K., skoro już kiedyś zmienił.
Dla mnie nowy VdGG to nie VdGG tylko coś innego z Hammillem na wokalu, chociaż Bantona łatwo rozpoznać.
Miejmy nadzieję, że płyta to tylko wpadka. Choć po wydaniu następnych słabych nagrań rzeczywiście mogliby rozważyć zmianę :P
-
i bardzo dobrze.....a juz myslalem ze Ceizurac Polset i ja jestesmy w mniejszości
Bo jesteście w mniejszości na tym forum :[
Jak dla mnie VdGG powinien zmienić nazwę np. na "Van Der Graaf Doo-Dah Band" i wszystko byłoby O.K., skoro już kiedyś zmienił.
Dla mnie nowy VdGG to nie VdGG tylko coś innego z Hammillem na wokalu, chociaż Bantona łatwo rozpoznać.
Kto nie oglądał to pod koniec wywiadu Hammill mówi, że jak ktoś mówi, że to nie jest Van der Graaf Generator to jest w błędzie bo to jest właśnie Van der Graaf Generator roku 2011/2012
Ogólnie fajny, spontanicznie przeprowadzony wywiad. Byłoby lepiej gdyby osoba przeprowadzająca wywiad miała przygotowane jeszcze jakieś pytania od fanów. Pamiętam, że kiedyś był w takiej formie wywiad (chyba zaraz po wydaniu Trisector) i padło wiele ciekawych pytań. Jak ktoś ma link do tego wywiadu to proszę o podanie. Pamiętam, że padło tam pytanie o granie na żywo Latarników i chyba było one zadane przez kogoś z Polski.
W końcówce wywiadu Peter wypowiada się z takim entuzjazmem o nowym albumie, że ja już uwielbiam nowe wcielenie VdGG (mimo, że jeszcze nie słuchałem). Bardzo mi się podoba, że zespół tworzy coś nowego i nie patrzy się za siebie. To jest właśnie progres i dlatego bardzo podoba mi się określenie "modern group".
-
W końcówce wywiadu Peter wypowiada się z takim entuzjazmem o nowym albumie, że ja już uwielbiam nowe wcielenie VdGG (mimo, że jeszcze nie słuchałem). Bardzo mi się podoba, że zespół tworzy coś nowego i nie patrzy się za siebie. To jest właśnie progres i dlatego bardzo podoba mi się określenie "modern group".
Ja w refrenie i zakończeniu "Highly Strung" progresu nie widzę, to typowy refren z lat 80, więc raczej regres.
Pojawiają cię na tej płycie trudniejsze fragmenty, ale to tylko krótkie motywy, poza tym ciągle powtarzane.
Nie widzę najmniejszego sensu w nagrywaniu czegoś takiego, dla mnie to już nie jest VdGG, artysta ma prawo wypiąć się na fanów, ale ja tego nie kupuję, dla mnie ta płyta jest oszustwem, a mówienie o progresie to tylko mydlenie oczu i nic więcej.
-
W końcówce wywiadu Peter wypowiada się z takim entuzjazmem o nowym albumie, że ja już uwielbiam nowe wcielenie VdGG (mimo, że jeszcze nie słuchałem). Bardzo mi się podoba, że zespół tworzy coś nowego i nie patrzy się za siebie. To jest właśnie progres i dlatego bardzo podoba mi się określenie "modern group".
Ja w refrenie i zakończeniu "Highly Strung" progresu nie widzę, to typowy refren z lat 80, więc raczej regres.
Pojawiają cię na tej płycie trudniejsze fragmenty, ale to tylko krótkie motywy, poza tym ciągle powtarzane.
Nie widzę najmniejszego sensu w nagrywaniu czegoś takiego, dla mnie to już nie jest VdGG, artysta ma prawo wypiąć się na fanów, ale ja tego nie kupuję, dla mnie ta płyta jest oszustwem, a mówienie o progresie to tylko mydlenie oczu i nic więcej.
Jak dla mnie to granie „pod fanów” byłoby artystycznym kłamstwem i jednocześnie komercjalizacją. VdGG nie jest zespołem komercyjnym i nie pisze muzyki pod oczekiwania publiki, ale taką jaką akurat ma chęć tworzyć czy czuje w sobie. Wtedy możemy mówić, że artysta jest autentyczny.
-
Jak dla mnie to granie „pod fanów” byłoby artystycznym kłamstwem i jednocześnie komercjalizacją. VdGG nie jest zespołem komercyjnym i nie pisze muzyki pod oczekiwania publiki, ale taką jaką akurat ma chęć tworzyć czy czuje w sobie. Wtedy możemy mówić, że artysta jest autentyczny.
Ale to wcale nie oznacza, że należy go traktować bezkrytycznie.
Fani "starego" Genesis też pewnie czuli się mało ciekawie, po wydaniu choćby "Abacab".
Kupowanie czegoś "w ciemno" tylko dlatego, że nagrał to wielki zepół to idiotyzm, mnie takie eksperymenty zupełnie nie interesują, bo to nie jest muzyka, jakiej słucham.
-
Oczywiście album można krytykować i mówić, że jest beznadziejny itd. Chodzi mi tylko o to, że w przypadku VdGG mówienie, że tym albumem napluli w twarz fanom jest nie na miejscu bo ten zespół nigdy nie tworzył pod publikę. Można by tak mówić gdyby zespół grał od zawsze dla swoich fanów i trzymał się ściśle określonego stylu, a nagle zaczął grać muzykę pod mass media w celu zrobienia kasy. Wątpię aby muzyka z najnowszego albumu taka właśnie była i taka jest intencja zespołu, czyli nagle chcąc zaistnieć wśród młodzieży i nagrywać teledyski dla MTV
-
A co do Genesis to w tym przypadku zdecydowanie można mówić o napluciu w twarz bo to był ewidentny skok na kasę i granie tego czego oczekują masy. Jak widać udało się to bo pieniądze zrobili niemałe…
Dla mnie VdGG to jest taka marka, którą zawsze kupie w ciemno, podobnie jak King Crimson.
-
Oczywiście album można krytykować i mówić, że jest beznadziejny itd. Chodzi mi tylko o to, że w przypadku VdGG mówienie, że tym albumem napluli w twarz fanom jest nie na miejscu bo ten zespół nigdy nie tworzył pod publikę. Można by tak mówić gdyby zespół grał od zawsze dla swoich fanów i trzymał się ściśle określonego stylu, a nagle zaczął grać muzykę pod mass media w celu zrobienia kasy. Wątpię aby muzyka z najnowszego albumu taka właśnie była i taka jest intencja zespołu, czyli nagle chcąc zaistnieć wśród młodzieży i nagrywać teledyski dla MTV
Dla mnie jest właśnie taka, pomijam intencje zespołu.
Oczywiście nie jest to pop, mimo popowego refrenu i zakończenia "Highly Strung".
-
Ciekawy wywiad z PH również w "Metal Hamerze". Hammill m.in. mówi, że "5533" skomponował Evans, który zagrał w nim na gitarze. A nową płytę oceniono również na 4 (w skali do 5).
-
Ciekawy wywiad z PH również w "Metal Hamerze". Hammill m.in. mówi, że "5533" skomponował Evans, który zagrał w nim na gitarze. A nową płytę oceniono również na 4 (w skali do 5).
O tak, też byłem dość zdziwiony czytając to. Z tego co pamiętam, wspomina Peter również, że to był riff pod perkusję i tylko perkusista mógłby go wymyśleć (coś takiego :P). Nie sądziłem, że komponowanie ze strony Evansa może być tak twórcze i dobrze wpływające na postęp samego trio. Fajna sprawa jeśli pałker bierze gitarę i wymyśla jakiś motyw, ceni się to, taką wszechstronność.
-
Ciekawy wywiad z PH również w "Metal Hamerze". Hammill m.in. mówi, że "5533" skomponował Evans, który zagrał w nim na gitarze. A nową płytę oceniono również na 4 (w skali do 5).
O tak, też byłem dość zdziwiony czytając to. Z tego co pamiętam, wspomina Peter też, że to był riff pod perkusję i tylko perkusista mógłby go wymyśleć (coś takiego :P). Nie sądziłem, że komponowanie ze strony Evansa może być tak twórcze i dobrze wpływające na postęp samego trio. Fajna sprawa jeśli pałker bierze gitarę i wymyśla jakiś motyw, ceni się to.
Nie wiem czy wiecie, że Evans zagrał na fortepianie w "A Plague Of Lighthouse Keepers" - fragment "Kosmos Tours" przed słowami "the mealstorm of my memory is a vampire and it feeds on me..."
-
O proszę. Bardzo interesująca informacja, do ciekawostek :).
-
O tak, też byłem dość zdziwiony czytając to. Z tego co pamiętam, wspomina Peter również, że to był riff pod perkusję i tylko perkusista mógłby go wymyśleć (coś takiego :P). Nie sądziłem, że komponowanie ze strony Evansa może być tak twórcze i dobrze wpływające na postęp samego trio. Fajna sprawa jeśli pałker bierze gitarę i wymyśla jakiś motyw, ceni się to, taką wszechstronność.
Znam ten numer, był u Kosiaka.
Jak dla mnie jego słuchanie jest ekscytujące jak oglądanie wzrostu trawy, ale się pewnie nie znam.
-
O proszę. Bardzo interesująca informacja, do ciekawostek :).
Przy okazji perkusistów występujących w roli pianisty, to Bill Bruford riff z drugiej części Starless również skomponował na fortepianie (riff na 13/8, w wersji finalnej gra go oczywiście na gitarze basowej John Wetton).
-
Ciekawy wywiad z PH również w "Metal Hamerze". Hammill m.in. mówi, że "5533" skomponował Evans, który zagrał w nim na gitarze. A nową płytę oceniono również na 4 (w skali do 5).
wszędzie ją dobrze oceniaja- ma nawet lepsze oceny w prasie od trisectora
-
Ciekawy wywiad z PH również w "Metal Hamerze". Hammill m.in. mówi, że "5533" skomponował Evans, który zagrał w nim na gitarze. A nową płytę oceniono również na 4 (w skali do 5).
5533 jako jedyne nagranie z tej plyty ktore slyszalem , jakoś mi nie podchodzi- choć moze jeszcze sie przekonam
-
5533 jako jedyne nagranie z tej plyty ktore slyszalem , jakoś mi nie podchodzi- choć moze jeszcze sie przekonam
Bo to słaby numer.
Poza tym nie wiem, jak można pisać tekst o tak bezsensownym śmieciu jak telefon komórkowy.
Czekam na tekst o iPadzie 2 ;)
-
5533 jako jedyne nagranie z tej plyty ktore slyszalem , jakoś mi nie podchodzi- choć moze jeszcze sie przekonam
Bo to słaby numer.
Poza tym nie wiem, jak można pisać tekst o tak bezsensownym śmieciu jak telefon komórkowy.
Czekam na tekst o iPadzie 2 ;)
Serio o tym jest tekst? To ciekawe....
tak BTW, nazywanie telefonu komórkowego bezsensownym śmieciem to cynizm to potęgi.
-
Serio o tym jest tekst? To ciekawe....
tak BTW, nazywanie telefonu komórkowego bezsensownym śmieciem to cynizm to potęgi.
Tak, tekst jest o Nokii 5533, zgubionej przez Hammilla
NIE MAM TELEFONU KOMÓRKOWEGO I NIGDY NIE KUPIĘ panie Wobbler, dla mnie komórka jest śmieciem ograniczającym wolnośc, wartym tyle co kupa w klozecie, jak sam napisałeś wcześniej o recenzji.
-
Jak dla mnie to dla mnie jedno z najważniejszych wynalazków w historii, który może ułatwić życie a nawet je uratować. Jeśli czuję, że telefon może ograniczyć moją wolność to po prostu go włączam i tyle( tak też robię w weekendy gdy jestem w domu).
-
Jak dla mnie to dla mnie jedno z najważniejszych wynalazków w historii, który może ułatwić życie a nawet je uratować. Jeśli czuję, że telefon może ograniczyć moją wolność to po prostu go włączam i tyle( tak też robię w weekendy gdy jestem w domu).
Musiałabym go mieć non stop wyłączonego, i pamiętać o ładowaniu.
Sensu w tym nie widzę żadnego.
-
znakomity wywiad z PH do obejrzenia :
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid3691690001?bckey=AQ~~,AAAAAEowdC0~,PjAN4_Ln0riVS3aPx3zR9RCZNOxldlAZ&bclid=1564556238&bctid=801420612001
-
znakomity wywiad z PH do obejrzenia :
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid3691690001?bckey=AQ~~,AAAAAEowdC0~,PjAN4_Ln0riVS3aPx3zR9RCZNOxldlAZ&bclid=1564556238&bctid=801420612001
To już było :)
-
znakomity wywiad z PH do obejrzenia :
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid3691690001?bckey=AQ~~,AAAAAEowdC0~,PjAN4_Ln0riVS3aPx3zR9RCZNOxldlAZ&bclid=1564556238&bctid=801420612001
To już było :)
nawet nie wiedzialem
-
Jak ktoś zna holenderski:
http://www.livexs.nl/2011/interviews/19878/cultband-van-der-graaf-generator-komt-naar-tivoli-energie-is-de-kern-voor-ons/
-
Jak ktoś zna holenderski:
Przekład z Google, sensu jest nawet sporo:
http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.livexs.nl%2F2011%2Finterviews%2F19878%2Fcultband-van-der-graaf-generator-komt-naar-tivoli-energie-is-de-kern-voor-ons%2F&sl=nl&tl=pl&hl=&ie=UTF-8 (http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.livexs.nl%2F2011%2Finterviews%2F19878%2Fcultband-van-der-graaf-generator-komt-naar-tivoli-energie-is-de-kern-voor-ons%2F&sl=nl&tl=pl&hl=&ie=UTF-8)
-
Jak ktoś zna holenderski:
Przekład z Google, sensu jest nawet sporo:
http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.livexs.nl%2F2011%2Finterviews%2F19878%2Fcultband-van-der-graaf-generator-komt-naar-tivoli-energie-is-de-kern-voor-ons%2F&sl=nl&tl=pl&hl=&ie=UTF-8 (http://translate.google.pl/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.livexs.nl%2F2011%2Finterviews%2F19878%2Fcultband-van-der-graaf-generator-komt-naar-tivoli-energie-is-de-kern-voor-ons%2F&sl=nl&tl=pl&hl=&ie=UTF-8)
Dzięki. Sensu sporo, ale brzuch mnie boli od śmiechu (jednak tłumacz google jest zabójczy dla brzucha)... :D
-
Znakomity wywiad z 1994 roku. Wreszcie wywiad a nie pytanie-odpowiedz
-
http://vandergraafgenerator.co.uk/record_collector_aug11.htm
Wywiad z czasopisma "Record Collector" z sierpnia 2011.
http://vandergraafgenerator.co.uk/guy.htm
Z Evansem w czasopiśmie "Modern Drummer" też z sierpnia 2011.
-
Albion Magazine, Autumn 2011
http://www.zyworld.com/albionmagazineonline/music16_folk_and_rock_hammill.htm
-
http://petelangman.wordpress.com/2011/01/01/peter-hammill-april-15-2005/
Wywiad z 15 kwietnia 2005.
-
Gdyby ktoś miał dostęp do majowego wydania "MOJO" to znajdzie tam 5-stronicowy wywiad z PH.
PETER HAMMILL: The genius affable agitator behind Van Der Graaf Generator and a startling body of solo recordings discusses soul roots, chaos theory, punk influence and work ethics with Mike Barnes.
http://cover.mojo4music.com/Item.aspx?pageNo=1835&year=2012
-
http://www.dprp.net/wp/interviews/?page_id=2838
Ciekawy, nowy wywiad - m.in. o "Alt" i "Consequences".
-
Krótki (bardzo) wywiad z PH
-
Krótki (bardzo) wywiad z PH
ja juz to chyba widziałem- niemniej dzieki- chętnie sobie przypomnę
-
Krótki (bardzo) wywiad z PH
ja juz to chyba widziałem- niemniej dzieki- chętnie sobie przypomnę
Ktoś widział więcej na stronie threepieces.org ? Ja nie moge znaleźć.
-
Krótki (bardzo) wywiad z PH
ja juz to chyba widziałem- niemniej dzieki- chętnie sobie przypomnę
Ktoś widział więcej na stronie threepieces.org ? Ja nie moge znaleźć.
sprawdze tą stronę zaraz :)
-
tez nic nie moge znalezc :) nie ma tam nic o Hammillu
-
Wywiad dla threepieces :)
-
Dzięki! :)
-
Dzięki! :)
też dziękuje :)
-
Dzięki! :)
też dziękuje :)
A proszę :)
-
Wywiad dla threepieces kontynuacja
-
Wywiad dla threepieces kontynuacja
fajne :)
-
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01q95y6
Wywiady Guy'a Garveya (Elbow) z różnymi muzykami - m. in. z Hammillem, Nickiem Masonem na temat : The Art of Sequencing' m.in. o "Pladze...".
-
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01q95y6
Wywiady Guy'a Garveya (Elbow) z różnymi muzykami - m. in. z Hammillem, Nickiem Masonem na temat : The Art of Sequencing' m.in. o "Pladze...".
ciekawe
-
Wywiad dla threepieces część kolejna :)
-
dobre choć ja o tym panu nigdy nie słyszałem :)
-
dobre choć ja o tym panu nigdy nie słyszałem :)
Ani Ja
-
w ogóle to dochodzę do wniosku ze gdyby wszyscy angole mieli takie cudny, wręcz idealny akcent ( prawdziwy RP- nawet królowa takiego chyba nie ma ) ) swiat bylby o wiele lepszym miejscem :) słuchać przemawiającego Hammilla to czysta przyjemność dla kazdego anglisty :D
-
w ogóle to dochodzę do wniosku ze gdyby wszyscy angole mieli takie cudny, wręcz idealny akcent ( prawdziwy RP- nawet królowa takiego chyba nie ma ) ) swiat bylby o wiele lepszym miejscem :) słuchać przemawiającego Hammilla to czysta przyjemność dla kazdego anglisty :D
:)
-
Nowy wywiad:
http://www.innerviews.org/inner/hammill.html
-
Nowy wywiad:
http://www.innerviews.org/inner/hammill.html
dzieki- przeczytam :)
-
http://peterhammill.com/phx/audio/fragments-peter-hammill
-
Nowy wywiad:
http://www.innerviews.org/inner/hammill.html
Kurka dość ciekawy ten wywiad, a nikt jakoś go nie komentuje. Czytaliście?
Hammill mówi w nim, że od katolicyzmu odszedł gdy był nastolatkiem, a teraz blisko mu do buddyzmu zen. Dość interesujące.
Poza tym mówi o tym skąd pomysł na piosenkę "Scissors" z "Konsekwencji":
"One incident that is real is described in “Scissors” from Consequences. It took place in Times Square, back in the day when it was really Times Square. I did see that—the massive six-inch pair of scissors threateningly held by a lady as she was begging for food at the traffic lights, just as we drove away from her. That was back in 1975 and it has been with me since that time."
Wampirze możesz przetłumaczyć, bo ja się boję, że strzelę gafę? ;D
-
Nowy wywiad:
http://www.innerviews.org/inner/hammill.html
Kurka dość ciekawy ten wywiad, a nikt jakoś go nie komentuje. Czytaliście?
Hammill mówi w nim, że od katolicyzmu odszedł gdy był nastolatkiem, a teraz blisko mu do buddyzmu zen. Dość interesujące.
Poza tym mówi o tym skąd pomysł na piosenkę "Scissors" z "Konsekwencji":
"One incident that is real is described in “Scissors” from Consequences. It took place in Times Square, back in the day when it was really Times Square. I did see that—the massive six-inch pair of scissors threateningly held by a lady as she was begging for food at the traffic lights, just as we drove away from her. That was back in 1975 and it has been with me since that time."
Wampirze możesz przetłumaczyć, bo ja się boję, że strzelę gafę? ;D
Już się robi:
Jedna z rzeczy która naprawdę sie wydarzyła jest opisana w piosence Scissors z płyty Consequences. Miała miejsce na Times Square wtedy kiedy to było prawdziwe Times square. Widziałem wielką parę nożyc trzymaną przez kobietę błagającą o jedzenie na skrzyżowaniu- akurat wtedy kiedy odjeżdzaliśmy od niej. Choć było to w roku 1975- to zdarzenie wciąż zamieszkuje w mojej pamięci.
-
Dzięki.
-
Dzięki.
zawsze do usług translatorskich :)
-
Dzięki.
zawsze do usług translatorskich :)
Nasz anglista nieoceniony [ok]
-
Dzięki.
zawsze do usług translatorskich :)
Nasz anglista nieoceniony [ok]
:) :) :)
-
Nie pamiętam czy ten wywiad już był, ale daję:
http://www.cloudsandclocks.net/interviews/PHammill_interview00.html
-
Nie pamiętam czy ten wywiad już był, ale daję:
http://www.cloudsandclocks.net/interviews/PHammill_interview00.html
chyba nie było- dzięki :)
-
A takie archiwalne wideo :)
-
A takie archiwalne wideo :)
bardzo ciekawy- szkoda że nie jest dłuższy
-
Wywiad z Hammillem i Lucasem:
http://theprogressiveaspect.net/blog/2014/02/02/peter-hammill-gary-lucas-interview/
-
http://www.goldminemag.com/news/artist-news/worlds-voices-peter-hammill-talks-past-present-future
A w nim m.in.:
Hammill reveals, is a fresh collection of Van Der Graaf live material, being assembled by Hugh Banton even as we speak. Comparing it to the aforementioned Pno Gtr Vox, he admits “I don’t think… it’ll come out as a mega-box, but it’ll be something of a document.”
"I’m in the last month or so of recording the next solo disc."
-
http://www.goldminemag.com/news/artist-news/worlds-voices-peter-hammill-talks-past-present-future
A w nim m.in.:
Hammill reveals, is a fresh collection of Van Der Graaf live material, being assembled by Hugh Banton even as we speak. Comparing it to the aforementioned Pno Gtr Vox, he admits “I don’t think… it’ll come out as a mega-box, but it’ll be something of a document.”
"I’m in the last month or so of recording the next solo disc."
czyli kto wie czy płyta Hammilla nie ukaże się jeszcze tej wiosny? :) a do tego jeszcze płyta live lub dvd od VDGG
-
http://andreipartos.ro/interviu-exclusiv-cu-peter-hammill-van-der-graaf-generator-14-07-2014/
Wywiad z Hammillem - co prawda po rumuńsku, ale może "tłumacz" przetłumaczy?
-
http://andreipartos.ro/interviu-exclusiv-cu-peter-hammill-van-der-graaf-generator-14-07-2014/
Wywiad z Hammillem - co prawda po rumuńsku, ale może "tłumacz" przetłumaczy?
jestem w kontakcie z osobą z Rumuni więc jak się nadarzy okazja może dam to do tłumaczenia :)
-
A tu wywiad audio!
http://peterhammill.com/phx/audio/ph-interview-with-andrei-parto%C5%9F
-
A tu wywiad audio!
http://peterhammill.com/phx/audio/ph-interview-with-andrei-parto%C5%9F
danke Herr Polset :)
-
http://francovassia.blogspot.com/2014/10/peter-hammill.html
Wywiad po włosku, ale "tłumacz" na pewno przetłumaczy.
-
http://inverse.exblog.jp/23792519
Trochę pytań do Petera nt. nowego albumu. Po japońsku, ale google na polski przetłumaczył tak:
PH P & Nowy Album, Gitara, efektorowe Ustawienie
W tym czasie w Japonii wycieczkę, więc nie było pewne pytanie, starałem się sprawdzić do Piotra. Następujące zdanie, w stosunku do mnie, więc przepisałem uzupełnia także informacje, które nauczyły mnie wciąż, Uwaga.
P1: Na nowy dysk 3 i "retro", "Prace w toku" jest dokładnie taka sama lub treści?
A1: Jak już napisał również wykładziny, to są oczywiście różne. Czas jest również nieco dłużej.
P2: Do nowej pracy, różnica dysku 2 jako "piosenek" i Vinyl (LP) jest?
A2: i to, że zmienia się kolejność utworów i jest poddany lekkim edycji dopasować Czas trwania LP. Dlatego czas jest nieco krótszy niż CD.
P3: i to jest sens tytułu?
A3: Dysk 1 "" 2 "filmowe piosenki" oznacza każde z obu jest "może być tak" formie. I dysk 3 "retro" jest stanem, który jest z przodu harmonijnego połączenia obu, że została zakończona, co oznacza stan, w jaki sposób może być również. No to powinno Kurere myślę reprezentuje coś takiego.
Gdy usłyszy, że Hej zostanie ostatecznie stać się wszyscy chcą. I What wyboru, ale kupić. Będzie dostępny w wielu sklepach z wysyłkowej stronie rzeczywistym sklepie wydają się być trochę za późno. Poczekajmy nie śpieszył, bo to nie jest dobrze limitowany.
A obok Próbowałem zadać pytania okoliczne gitarze elektrycznej, który został użyty ten czas.
P4: Na tym razem użyto gitarze elektrycznej, różnicę między DeArmond i gildii?
A4: DeArmond pierwotnie w producentów pickupów, w czasie, gdy GUILD zatrzymał produkcję gitarze elektrycznej, został wyprodukowany przejąć modelu. Te, które były używane, ale i tym razem wykonany w Korei, zawiera zarówno litery jak i, śruby pokrywy naprawić osnowy na karku "Gildia" logo "DeArmond" to część głowy.
P5: Co mała dźwignia, która wygląda część głowy gitarowej?
A5: W kołki Hip Strzał robią producenta, że tylko 6-strun. Półton trzech pozycjach mogę przełączyć dźwignię. Strojenie gitary podstawowe, sześć string jest, ale "E", mogę łatwo "D" od tej dźwigni. Będę w dobrej oka w muzyce country. Ten DeArmond, które są używane od początku VdGG Reunion Tour 2005 roku, to jest coś, co jest od tego czasu. Przy okazji, Telecaster używasz żywej VdGG, most z dźwigni przełączania strojenia sam producent jest dołączony. Tutaj włącza pozycję 3 przez półtonów strojenie wszystkich strun, a także sześć-string.
P6: Tym razem, czy został on ingerować w okolice mostu dość często podczas grania na gitarze, jest coś nie w porządku?
A6: Po prostu, tylko ciągi wrócił do wyszedł z mostu. Tym razem, na tyle rzadkie, ja, ponieważ grał dość gwałtownie, że ciągi nieraz odbiegała od rowka mostu.
P7: Czy to jest ten czas, ale musiał korzystać z różnych efektora, używał, jakie rzeczy?
A7: Zasadniczo dzielą się na stereo pedałem dwóch głośności wyjścia gitary, musisz wysłać do maszyn opóźnienia przez pitch shiftera dalej gryźć zniekształcenia go na bok. Inne Flanger boku i opóźnienia urządzenia. Zasadniczo, w lewo i na prawo od wielkości, ma regulację głośności niezależnie pedał, na jednym z pedału również podłączyć tuner elektroniczny. Z innego jednego pedału pojedynczego woluminu, mam również wyjście na linię do kierowania.
Z odpowiedzi Peter, czyli do konsoli mieszalnika wynika, że dźwięk z elementu dźwiękowego i efektorową jest przesyłana w wolnej postaci. To wydaje się być wyjście stereo je wymieszać. Tak, to zakłada się, że albo nie miały nieco inny klimat dźwięku w zależności od miejsca siedzenia audytorium. W rzeczywistości, choć wydaje się, że jest hałas w jednym kanale w pierwszym dniu etapie sam Piotr, wydawało się, że to nie obchodzi. Dla ludzi, którzy przeszli do życia w 1970 roku, wydaje się, że taki hałas jak coś w ogóle nie dziwi, że nie ma.
I za granicą, opinii na temat nowej "... wszystko, co mogło być ...", ale nie ma wzmianki japońskiego filmu "przesłuchań"? Starałem się usłyszeć, że film nie jest widoczne nawet raz, odpowiedź tego. Jednak jest to z czytania tego oryginału. I, co w połączeniu z innej książki tego samego autora, "In The Miso Soup" jest, aby pojawić się w nowym jest przywiązany do części "Kabukicho", to było to. Próbowałem czytać kupić, bo też był w stanie odnaleźć ją tylko "w-Miso Soup" podczas Piotra pobytu. Gdy say'm czytanie Piotra pod koniec nocy, "brutalne, dziwne prawda?" Przez uśmiechnął mówię. Cóż, jeśli starają się czytać? > Praca Ryu Murakami.
Niezależnie od przypadku, na końcu pisma teraz, więc myślę, że jesteś gotów napisać bardziej szczegółowo na temat nowej, bardziej prawidłowej informacji, proszę czekać na nie (w pełni mój angielski życie jest częścią także są nieporozumienia Bo myślę).
-
http://inverse.exblog.jp/23792519
Trochę pytań do Petera nt. nowego albumu. Po japońsku, ale google na polski przetłumaczył tak:
PH P & Nowy Album, Gitara, efektorowe Ustawienie
W tym czasie w Japonii wycieczkę, więc nie było pewne pytanie, starałem się sprawdzić do Piotra. Następujące zdanie, w stosunku do mnie, więc przepisałem uzupełnia także informacje, które nauczyły mnie wciąż, Uwaga.
P1: Na nowy dysk 3 i "retro", "Prace w toku" jest dokładnie taka sama lub treści?
A1: Jak już napisał również wykładziny, to są oczywiście różne. Czas jest również nieco dłużej.
P2: Do nowej pracy, różnica dysku 2 jako "piosenek" i Vinyl (LP) jest?
A2: i to, że zmienia się kolejność utworów i jest poddany lekkim edycji dopasować Czas trwania LP. Dlatego czas jest nieco krótszy niż CD.
P3: i to jest sens tytułu?
A3: Dysk 1 "" 2 "filmowe piosenki" oznacza każde z obu jest "może być tak" formie. I dysk 3 "retro" jest stanem, który jest z przodu harmonijnego połączenia obu, że została zakończona, co oznacza stan, w jaki sposób może być również. No to powinno Kurere myślę reprezentuje coś takiego.
Gdy usłyszy, że Hej zostanie ostatecznie stać się wszyscy chcą. I What wyboru, ale kupić. Będzie dostępny w wielu sklepach z wysyłkowej stronie rzeczywistym sklepie wydają się być trochę za późno. Poczekajmy nie śpieszył, bo to nie jest dobrze limitowany.
A obok Próbowałem zadać pytania okoliczne gitarze elektrycznej, który został użyty ten czas.
P4: Na tym razem użyto gitarze elektrycznej, różnicę między DeArmond i gildii?
A4: DeArmond pierwotnie w producentów pickupów, w czasie, gdy GUILD zatrzymał produkcję gitarze elektrycznej, został wyprodukowany przejąć modelu. Te, które były używane, ale i tym razem wykonany w Korei, zawiera zarówno litery jak i, śruby pokrywy naprawić osnowy na karku "Gildia" logo "DeArmond" to część głowy.
P5: Co mała dźwignia, która wygląda część głowy gitarowej?
A5: W kołki Hip Strzał robią producenta, że tylko 6-strun. Półton trzech pozycjach mogę przełączyć dźwignię. Strojenie gitary podstawowe, sześć string jest, ale "E", mogę łatwo "D" od tej dźwigni. Będę w dobrej oka w muzyce country. Ten DeArmond, które są używane od początku VdGG Reunion Tour 2005 roku, to jest coś, co jest od tego czasu. Przy okazji, Telecaster używasz żywej VdGG, most z dźwigni przełączania strojenia sam producent jest dołączony. Tutaj włącza pozycję 3 przez półtonów strojenie wszystkich strun, a także sześć-string.
P6: Tym razem, czy został on ingerować w okolice mostu dość często podczas grania na gitarze, jest coś nie w porządku?
A6: Po prostu, tylko ciągi wrócił do wyszedł z mostu. Tym razem, na tyle rzadkie, ja, ponieważ grał dość gwałtownie, że ciągi nieraz odbiegała od rowka mostu.
P7: Czy to jest ten czas, ale musiał korzystać z różnych efektora, używał, jakie rzeczy?
A7: Zasadniczo dzielą się na stereo pedałem dwóch głośności wyjścia gitary, musisz wysłać do maszyn opóźnienia przez pitch shiftera dalej gryźć zniekształcenia go na bok. Inne Flanger boku i opóźnienia urządzenia. Zasadniczo, w lewo i na prawo od wielkości, ma regulację głośności niezależnie pedał, na jednym z pedału również podłączyć tuner elektroniczny. Z innego jednego pedału pojedynczego woluminu, mam również wyjście na linię do kierowania.
Z odpowiedzi Peter, czyli do konsoli mieszalnika wynika, że dźwięk z elementu dźwiękowego i efektorową jest przesyłana w wolnej postaci. To wydaje się być wyjście stereo je wymieszać. Tak, to zakłada się, że albo nie miały nieco inny klimat dźwięku w zależności od miejsca siedzenia audytorium. W rzeczywistości, choć wydaje się, że jest hałas w jednym kanale w pierwszym dniu etapie sam Piotr, wydawało się, że to nie obchodzi. Dla ludzi, którzy przeszli do życia w 1970 roku, wydaje się, że taki hałas jak coś w ogóle nie dziwi, że nie ma.
I za granicą, opinii na temat nowej "... wszystko, co mogło być ...", ale nie ma wzmianki japońskiego filmu "przesłuchań"? Starałem się usłyszeć, że film nie jest widoczne nawet raz, odpowiedź tego. Jednak jest to z czytania tego oryginału. I, co w połączeniu z innej książki tego samego autora, "In The Miso Soup" jest, aby pojawić się w nowym jest przywiązany do części "Kabukicho", to było to. Próbowałem czytać kupić, bo też był w stanie odnaleźć ją tylko "w-Miso Soup" podczas Piotra pobytu. Gdy say'm czytanie Piotra pod koniec nocy, "brutalne, dziwne prawda?" Przez uśmiechnął mówię. Cóż, jeśli starają się czytać? > Praca Ryu Murakami.
Niezależnie od przypadku, na końcu pisma teraz, więc myślę, że jesteś gotów napisać bardziej szczegółowo na temat nowej, bardziej prawidłowej informacji, proszę czekać na nie (w pełni mój angielski życie jest częścią także są nieporozumienia Bo myślę).
brzmi chwilami na awangardowy Joyce :)
-
A cżytal ktoś książkę pana ryu murakami z was. Jedna wydana po polsku
-
Bardzo, bardzo ciekawy wywiad z Hammillem.
http://www.innerviews.org/inner/hammill.html
-
http://www.newuntouchables.com/nutsmag/jazz-for-modernists-4-interview-with-drummer-guy-evans-part-1/
Pierwsza część wywiadu z Guy'em Evansem.
-
-
http://www.newuntouchables.com/nutsmag/jazz-for-modernists-5-interview-with-drummer-guy-evans-part-2/
Druga część wywiadu z Guy'em Evansem.
-
Wywiad Hammilla w kanadyjskiej gazecie (jutro i pojutrze dwa koncerty Mistrza w tym kraju):
http://montrealgazette.com/entertainment/music/peter-hammill-sense-of-event-sense-of-adventure
w którym Hammill mówi m.in., że właśnie skończył końcowy miks płyty VDGG i że zaraz zaczyna nagrywać swój nowy solowy album.
-
https://stormlodgememoirs.wordpress.com/2016/08/07/edward-ka-spel-the-legendary-pink-dots-interviews-peter-hammill-van-der-graaf-generator-for-dutch-radio-01-11-94-enjoy/
Wywiad z 1994 roku przeprowadzony przez Edwarda Ka-spela (wiadomo skąd).
-
Najnowszy wywiad z PH m.in. o "Do Not Disturb":
-
Wywiad z PH w stacji BBC Radio 6 Music:
http://www.bbc.co.uk/programmes/p047z5v1
-
Wywiad z VDGG podczas Progressive Music Awards 2016:
-
https://translate.google.pl/translate?sl=ja&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Finverse.exblog.jp%2F&edit-text=&act=url
W sumie nie do końca to wywiad a raczej Pre-Event trasy PH w Japonii za kilkanaście dni; podczas tego spotkania odbył się czat z PH. U góry link do tłumaczenia z japońskiego (nawet Beksiński by tego zabawniej nie przełożył ;D), a poniżej link do oryginalnej strony:
inverse.exblog.jp
-
Chyba jeszcze tego wywiadu z 2016 roku tu nie było; głównie o płycie "Do Not Disturb" - bardzo dużo ciekawostek o poszczególnych piosenkach można przeczytać:
https://popgruppen.com/2019/04/27/peter-hammill-the-unpublished-do-not-disturb-interview/
-
To w sumie wywiad z Marc'em Almondem, ale dotyczy w zasadzie tylko Hammilla/VDGG więc go tu daję:
https://trouserpress.com/marc-almond-on-peter-hammill-and-van-der-graaf-generator/
-
W najnowszym Teraz Rock wywiad z Tim Bowness - Kiedy w młodości zacząłem oglądać koncerty innych moich ulubieńców, jak Peter Hammill, odkryłem że żadne dodatki nie są na scenie potrzebne, że można nawiązać ze słuchaczami przyjacielską wręcz relacje. I wtedy muzyka ma największą siłę.
-
W najnowszym Teraz Rock wywiad z Tim Bowness - Kiedy w młodości zacząłem oglądać koncerty innych moich ulubieńców, jak Peter Hammill, odkryłem że żadne dodatki nie są na scenie potrzebne, że można nawiązać ze słuchaczami przyjacielską wręcz relacje. I wtedy muzyka ma największą siłę.
co tylko tłumaczy klimat jego muzyki który często jest bardzo hammillowski ( vide jego niedawna płyta z Chilversem)