Van der Graaf Generator - różności (miscelanous)

Zaczęty przez Hajduk, 22 Czerwiec 2009, 23:30:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hajduk

R E G U L A M I N
1. Każdy uczestnik chcący wziąć udział w rankingu musi ocenić wszystkie utwory Van Der Graaf Generator.
2. Oceniamy w skali 1-10*:
a) Skala dotyczy wyłącznie dorobku VDGG;
b) oceniamy utwory w obrębie całej skali, czyli musimy użyć tych wyższych, jak i niższych not (to jest niezbędne przy wyłanianiu średniej). Natomiast każdy już sobie wyznaczy, jakich ocen będzie najwiecej, a jakich najmniej.
*c) wyjatkiem są 3 utwory, którym przyznajemy 11, 12 i 13 punktów - czyli naszym największym faworytom (pomysł zrodził się tylko po to, by uniknąć remisów na podium tabeli, które w wielu przypadkach miałyby średnią 10,0).
3. Prowadzący zlicza średnia wszystkich utworów i układa listę utworów VDGG.
4. Nie ma punktu czwartego.
5. Ranking pozostaje aktualny. W każdej chwili może swe ocenki dopisać nowy uczestnik. W takich przypadkach prowadzący będzie aktualizował zestawienie.

1. People You Were Going To (Strona A singla)
2. Firebrand (Strona B singla "People You Were Going To)
3. Giant Squid (sesja "Aerosol Grey Machine")
4. Ferret And The Featherbird (sesja "Aerosol Grey Machine")
5. The Boat Of Millions Of Years (Strona B singla ,,Refugees")
6.Theme One (Strona A singla)
7.w (Strona B singla ,,Theme One")
8.Angle Of Incidents (sesja ,,Pawn Hearts")
9.Ponker's Theme (sesja ,,Pawn Hearts")
10.Diminutions (sesja ,,Pawn Hearts")
11.Ship Of Fools (Strona A Singla)
12.Door (sesja ,,The Quiet Zone/The Pleasure Dome")
13.Mirror Images (,,Vital – Live")
14.Sci Finance (,,Vital – Live")
15.Urban (,,Vital – Live")

Sebastian Winter

#1
1. People You Were Going To (Strona A singla)- 6
2. Firebrand (Strona B singla "People You Were Going To)-10
3. Giant Squid (sesja "Aerosol Grey Machine")- 10
4. Ferret And The Featherbird (sesja "Aerosol Grey Machine")-7
5. The Boat Of Millions Of Years (strona B singla "refugees")- 7
6.  Theme One (strona A Singla)- 6
7.w (Strona B singla ,,Theme One")- 10
8.Angle Of Incidents (sesja ,,Pawn Hearts")- 6
9.Ponker's Theme (sesja ,,Pawn Hearts")-4
10.Diminutions (sesja ,,Pawn Hearts")-6
11.Ship Of Fools (Strona A Singla)- 10
12.Door (sesja ,,The Quiet Zone/The Pleasure Dome")- 7
13.Mirror Images (,,Vital – Live")- 7
14.Sci Finance (,,Vital – Live")-7
15.Urban (,,Vital – Live")- 10
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

Sebastian Winter

ja ten album poznalem jeszcze przed poznaniem najlepszych plyt VDGG ( poza h to he) wiec czuje do niego pewnien sentyment
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

ceizurac

Trochę nam się chaos zrobił  >:( - jeśli dodajemy utwory z remasterów, to może dodać wszystkie (brakuje m.in. z "H To He", "Still Life" i in.).
No i mamy tu wymieszane utwory studyjne i koncertowe. A początkowo była mowa tylko o studyjnych płytach. Równie dobrze można dodawać utwory z bootlegów.  :D
There's the thing, hold it close.
You had your fling. You laid your ghosts.

Time to leave, close the door.
You can't believe you wanted more,
more or less, al for the best
in the end it's al behind you.

There's the thing, for all you know
it's time to let go.

Hajduk

Sam mialem problem z tym wyborem. Ale małe uzasadnienie. Wybieramy najlepszy utwór VdGG (gdzieś w innej dyskusji, w innym wątku wspomniano, że chodzi o utwory studyjne, przde wszystkim z regularnych płyt, ale wspomniano też że po ocenie albumów można dodać inne, rozrzucone kompozycje). W regulaminie głosowania, niestety, już się o tym nie wspomina. W swoim wyborze "różności" kierowałem się najprostszą zasadą - zebrać pozostałe, premierowe, ukończone kompozycje VdGG opublikowane na róznych krążkach, singlach, albumach czy tez wznowieniach kompaktowych. Dlatego znalazły się tu premierowe, koncertowe "Mirror Images" a nie znalazlo sie "Nadir's Big Chance" (zgodzimy się, że ta druga kompozycja przynależy do repertuaru Petera Hammilla, mimo, że wykonywana również jak wiemy przez VdGG. To samo dotyczyć będzie w takim razie "Faint-Heart And The Sermon" czy też "Gog"). Znalazly sie odrzuty z sesji "Pawn Hearts" a nie odmienne wersje "Refugees" (singiel), "Emperor In His War-Room" (we wczesnym ujęciu) czy instumentalne odczytanie "The Wave" . Za to nie mam pojęcia jak sklasyfikować cykl "Giant Squid 1/Giant Squid 2/Octopus" zagrany na żywo w studio w trakcie sesji "Pawn Hearts". "Giant Squid 2" zasługuje przecież na ocenę.
Nie wyobrazam sobie tej zabawy - rankingu bez "The Boat Of Millions Of Years" czy "w", które należą do najlepszych utworów Hammilla i spółki. Pierwszy, chociażby, mógłby z powodzeniem zastapić "White Hammer" na "The Least We Can Do...". W drugim nieodparcie wyczuwam literacką technikę (pozostawiając na razie muzyke na boku), którą stosowali Ambrose Bierce ("Jezdziec bez głowy"), Jorge Louis Borges (niektóre z opowiadań) czy Suzanne Sontag ("Zestaw do śmierci"), która jest mistrzowsko zilustrowana muzyką.
Bootlegi (wiem że Twój konik, Ceizuraku) pozostawiłbym na boku.
Za to nie umiem poradzić sobie z "Time Vaults", która miesza ze soba kilka ukonczonych kompozycji "The Liquidator", "Tarzan" czy "Roncevaux" z ewidentnymi szkicami "It All Went Red", "Faint And Forsaken" itp.

ceizurac

Cytat: Hajduk w 24 Czerwiec 2009, 23:57:25
Sam mialem problem z tym wyborem...
"Giant Squid 2" zasługuje przecież na ocenę.
Nie wyobrazam sobie tej zabawy - rankingu bez "The Boat Of Millions Of Years" czy "w", które należą do najlepszych utworów Hammilla i spółki.
Bootlegi (wiem że Twój konik, Ceizuraku) pozostawiłbym na boku.
Za to nie umiem poradzić sobie z "Time Vaults", która miesza ze soba kilka ukonczonych kompozycji "The Liquidator", "Tarzan" czy "Roncevaux" z ewidentnymi szkicami "It All Went Red", "Faint And Forsaken" itp.

Muszę Ci przyznać rację Hajduku - są to utwory ważne i bardzo dobre (mam na myśli np. W, Boat...) i może rzeczywiście oceniajmy je też.  :)
Bootlegów nie ruszajmy bo na nie głosowałbym tylko ja i Lukasz.  ;D
Natomiast co do "Time Vaults" to też chyba zostawmy - trudno oceniać coś co nie miało być wydane, a wydano chyba bez zgody zespołu.  :)
There's the thing, hold it close.
You had your fling. You laid your ghosts.

Time to leave, close the door.
You can't believe you wanted more,
more or less, al for the best
in the end it's al behind you.

There's the thing, for all you know
it's time to let go.

Hajduk

#6
Ceizuraku w przypadku "Time Vaults" się mylisz, mówiąc, że ta "antykompilacja" jak nazywa ją Peter Hammill nie była wydana bez zgody i wiedzy zespołu. Przygotował ją sam Peter, początkowo na rynek włoski, samemu wybierajc nagrania z różnych taśm, z lat 1971-1975, do dwóch z nich zostały dograne nowe wokale ("Rift Valley" i "Roncevaux") a do jednej pratię saksofonu dograł Jackosn ("Coil Night"). By zachować "klimat" oryginalnych taśm wszystkie dogrywki odbyły się podczas jednej dziewięciogodzinnej sesji.
Na dziesięć utworów - dwa to w pełni ukończone, studyjne nagrania - "The Liquidator" z sesji "The Silent Corner..." i "Tarzan" (odrzut z "Nadir's Big Chance"). Reszta to nagrania demo i z prób.

ceizurac

Nie wiedziałem o tym  :(; dzięki za wyczerpujące informacje.  :)

1. People You Were Going To (Strona A singla) - 6
2. Firebrand (Strona B singla "People You Were Going To) - 4 (ten wokal Judge'a rozwala całą kompozycję)
3. Giant Squid (sesja "Aerosol Grey Machine") - 10
4. Ferret And The Featherbird (sesja "Aerosol Grey Machine") -6
5. The Boat Of Millions Of Years (strona B singla "refugees") - 10
6.  Theme One (strona A Singla) - 5
7.w (Strona B singla ,,Theme One") - 10
8.Angle Of Incidents (sesja ,,Pawn Hearts") - 9
9.Ponker's Theme (sesja ,,Pawn Hearts") -9
10.Diminutions (sesja ,,Pawn Hearts") - 9
11.Ship Of Fools (Strona A Singla)- 9 (lepsza wersja koncertowa)
12.Door (sesja ,,The Quiet Zone/The Pleasure Dome") - 8
13.Mirror Images (,,Vital – Live") - 6
14.Sci Finance (,,Vital – Live") - 8
15.Urban (,,Vital – Live") - 10

There's the thing, hold it close.
You had your fling. You laid your ghosts.

Time to leave, close the door.
You can't believe you wanted more,
more or less, al for the best
in the end it's al behind you.

There's the thing, for all you know
it's time to let go.

Polset

Cytat: Hajduk w 27 Czerwiec 2009, 21:16:50
Ceizuraku w przypadku "Time Vaults" się mylisz, mówiąc, że ta "antykompilacja" jak nazywa ją Peter Hammill nie była wydana bez zgody i wiedzy zespołu. Przygotował ją sam Peter, początkowo na rynek włoski, samemu wybierajc nagrania z różnych taśm, z lat 1971-1975, do dwóch z nich zostały dograne nowe wokale ("Rift Valley" i "Roncevaux") a do jednej pratię saksofonu dograł Jackosn ("Rift Valley"). By zachować "klimat" oryginalnych taśm wszystkie dogrywki odbyły się podczas jednej dziewięciogodzinnej sesji.
Na dziesięć utworów - dwa to w pełni ukończone, studyjne nagrania - "The Liquidator" z sesji "The Silent Corner..." i "Tarzan" (odrzut z "Nadir's Big Chance"). Reszta to nagrania demo i z prób.

Utwory z Tmie Valuts też mają sie tu znaleźć!!!!
Ineczej głosowanie jest nie pełne. Przecież szalone improwizacje z remastera Pawn Hearts też ciężko nazwać normalnymi utworami a jedna k tu sa i chyba wydane być nie miały. Rift Valley brzmi jak rzecz skończona Coil Night tak samo. Jak to zostało wydane to nie należy tego omijać
Ja tam nie głosuje wcale dopóki to poprwine ne będzie. Czesc nagran z Time Valuts jest zbyt dobra zeby jak tak po macoszemu potraktować.   
I cieszę się że jestem sam. Samotnie łatwiej myśleć i łatwiej tańczyć kiedy już poumierają wszyscy"

Hajduk

Ale ja nigdy nie twierdziłem, że nalezy pominąć "Time Vaults" - za to poddałem temat do dyskusji. Jesli ktokolwiek z forumowiczów uważa, że należy zawartość "Time Vaults" poddać ocenie wystarczy tylko załozyć nowy wątek w dziale "VdGG - wielkie głosowanie" (do dzieła Michale!). Ten nazywa się: Van der Graaf Generator - różności (miscelanous), a nie Van der Graaf Generator - "Time Vaults".
Piszesz Michale: "Przecież szalone improwizacje z remastera Pawn Hearts też ciężko nazwać normalnymi utworami a jednak tu są i chyba wydane być nie miały. Rift Valley brzmi jak rzecz skończona Coil Night tak samo. Jak to zostało wydane to nie należy tego omijać."
Więc sprostuję. Pierwotnie "Pawn Hearts" miało być albumem podwójnym (trzecia i czwarta strona miała zawierać kompozycje pozostałych członków VdGG - Jacksona, Evansa i Bantona oraz utwory zagrane "na żywo, ale w studio"). Ze względu na veto wytwórni album ukazał się w formie jdnego krązka - co, ostatecznie, abstrachując od jakości odrzuconych kompozycji, wyszlo plycie na dobre. Ergo - w przypadku sesji "Pawn Heart" i dodatkowych utworów na remasterze - mamy do czynienia z ukonczonymi kompoycjami.
Co by jednak nie nówić o "Rift Valley" i "Coil Night" - to jednak nie są skończone utwory - pochodzą z prób z początku 1975 roku, które zaowocowały materiałem na "Godbluff" i połowę "Still Life", a materiał jednego z nich trafił ostatecznie do "Meurglys III. The Songwriter's Guild".
Skończone kompozycje, poza tymi, które wymienilem wcześniej, to wersje demo "Black Room" oraz "Roncevaux".
Co by nie mówić, chetnie ocenię "Time Vaults".

Hajduk

1. People You Were Going To (Strona A singla) - 7
2. Firebrand (Strona B singla "People You Were Going To) - 7,5 (a ja tam lubię tę partię Chrisa Smitha - przypomina mi trochę Arthura Browna)
3. Giant Squid (sesja "Aerosol Grey Machine") - 8,5
4. Ferret And The Featherbird (sesja "Aerosol Grey Machine") - 8
5. The Boat Of Millions Of Years (Strona B singla ,,Refugees") - 10
6.Theme One (Strona A singla) - 9
7.w (Strona B singla ,,Theme One") - 10
8.Angle Of Incidents (sesja ,,Pawn Hearts") - 9
9.Ponker's Theme (sesja ,,Pawn Hearts")- 6,5
10.Diminutions (sesja ,,Pawn Hearts")- 10
11.Ship Of Fools (Strona A Singla) - 9
12.Door (sesja ,,The Quiet Zone/The Pleasure Dome") - 8,5
13.Mirror Images (,,Vital – Live") - 9
14.Sci Finance (,,Vital – Live") - 9,5
15.Urban (,,Vital – Live") - 8,5

ceizurac

Jesteśmy w miscelaneach - to przy okazji mam pytanie do Hajduka (a może ktoś inny wie/zna zagadnienie) - singiel "Wondering" - jest tam wersja tej piosenki zwana HEROICS. Cóż to jest? Zna to ktoś? Ma to ktoś?  :)
There's the thing, hold it close.
You had your fling. You laid your ghosts.

Time to leave, close the door.
You can't believe you wanted more,
more or less, al for the best
in the end it's al behind you.

There's the thing, for all you know
it's time to let go.

Sebastian Winter

Cytat: Hajduk w 28 Czerwiec 2009, 23:53:24
12. Firebrand (Strona B singla "People You Were Going To) - 7,5 (a ja tam lubię tę partię Chrisa Smitha - przypomina mi trochę Arthura Browna)


partia Chrisa jest niezle pojechana i psychodeliczna w tak wielkim stopniu ze Piper Floydow moze sie przy  nim zchować 0=0

What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

Sebastian Winter

Cytat: ceizurac w 29 Czerwiec 2009, 10:58:33
Jesteśmy w miscelaneach - to przy okazji mam pytanie do Hajduka (a może ktoś inny wie/zna zagadnienie) - singiel "Wondering" - jest tam wersja tej piosenki zwana HEROICS. Cóż to jest? Zna to ktoś? Ma to ktoś?  :)

a tego nie wiem....choc moze sprawdze to w necie
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

ceizurac

Cytat: Sebastian Winter w 29 Czerwiec 2009, 11:07:10
Cytat: Hajduk w 28 Czerwiec 2009, 23:53:24
12. Firebrand (Strona B singla "People You Were Going To) - 7,5 (a ja tam lubię tę partię Chrisa Smitha - przypomina mi trochę Arthura Browna)
Partia Chrisa jest niezle pojechana i psychodeliczna w tak wielkim stopniu ze Piper Floydow moze sie przy  nim zchować 0=0

Może i jest diaboliczna, przerażająca, ale do VDGG pasuje jak kwaśne mleko dla kota.  ;D ;)

Cytat: Sebastian Winter w 29 Czerwiec 2009, 11:08:11
Cytat: ceizurac w 29 Czerwiec 2009, 10:58:33
Jesteśmy w miscelaneach - to przy okazji mam pytanie do Hajduka (a może ktoś inny wie/zna zagadnienie) - singiel "Wondering" - jest tam wersja tej piosenki zwana HEROICS. Cóż to jest? Zna to ktoś? Ma to ktoś?  :)

a tego nie wiem....choc moze sprawdze to w necie

Ja już szukałem wszędzie i nic.  :(
There's the thing, hold it close.
You had your fling. You laid your ghosts.

Time to leave, close the door.
You can't believe you wanted more,
more or less, al for the best
in the end it's al behind you.

There's the thing, for all you know
it's time to let go.