Nie samą muzyką człowiek żyje - co czytam

Zaczęty przez ceizurac, 27 Styczeń 2008, 20:40:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sebastian Winter

What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

Tercero

Cytat: Sebastian Winter w 16 Styczeń 2025, 18:20:06Wreszcie nabyłem Ulissesa Joyce'a w tłumaczeniu Macieja Świerkockiego wraz z jego przewodnikiem po świecie genialnego Irlandczyka czyli Łódż Ullisesa - tak więc najbliższy czas spędzę w dniu 16 czerwca 1904 roku w Dublinie :) mam tylko pytanie do Sylvie: jaką taktykę proponujesz? czytać obie książki symultanicznie czy też najpierw arcydzieło Joyce'a a później komentarz Świerkockiego- ja na razie skłaniam się ku drugiej metodzie
Nowe tłumaczenie? Ja od trzydziestu lat czytam stare i jeszcze nie jestem w połowie. Do tego dowiedziałem się, że jest nowe tłumaczenie "W poszukiwaniu straconego czasu"; a ja cały czas czytam Boy'a Żeleńskiego jestem w tomie 4  :-X
...where I trade cigarettes in return for songs

Sebastian Winter

Cytat: Tercero w 04 Październik 2025, 17:32:32
Cytat: Sebastian Winter w 16 Styczeń 2025, 18:20:06Wreszcie nabyłem Ulissesa Joyce'a w tłumaczeniu Macieja Świerkockiego wraz z jego przewodnikiem po świecie genialnego Irlandczyka czyli Łódż Ullisesa - tak więc najbliższy czas spędzę w dniu 16 czerwca 1904 roku w Dublinie :) mam tylko pytanie do Sylvie: jaką taktykę proponujesz? czytać obie książki symultanicznie czy też najpierw arcydzieło Joyce'a a później komentarz Świerkockiego- ja na razie skłaniam się ku drugiej metodzie
Nowe tłumaczenie? Ja od trzydziestu lat czytam stare i jeszcze nie jestem w połowie. Do tego dowiedziałem się, że jest nowe tłumaczenie "W poszukiwaniu straconego czasu"; a ja cały czas czytam Boy'a Żeleńskiego jestem w tomie 4  :-X

jak ktoś kiedyś powiedział Ulisses to jedna z tych powieści które czyta się czasami całe życie :) a tłumaczenie Świerkockiego jest bardzo dobre aczkolwiek  ja osobiście bardziej jestem przywiązany do wersji Słomczyńskiego choć to pewnie jak to mówią Anglicy "a matter of habit" -  zresztą Joyce'a najlepiej przyswajać  w oryginale :)
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

LukaszS

There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

LukaszS

W 1971 roku niemieckie występy zostawiły ślad, niw w sensie komercyjnym, ale osobistym i artystycznym. Brutalne wyobcowanie podczas trzytygodniowego pielgrzymowania po kraju Teutonów mogło zmienić sposób w jaki zespół zaczął pisać ...zaczęli 1 maja w Essen a skończyli 20 dni póniej w Berlinie ... muzycy nie mieli wypłat co występ, czekali na przedstawiciela wytwórni Charisma, który przyjedzie z UK z ich wypłatą...trzy tygodnie w vanie koloru śmietankowych lodów. Nikt nie miał forsy, zawsze tylko spodziewano się że dojedzie ...to był koszmar
There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

LukaszS

O tym mówi między innymi piosenka german overalls ,  Rathaus-keepers and traffic police,
middle-aged maids with rotting teeth,
industrial magazines and old Sunday Times:
reading material/bleeding lines.
What are we doing here..............we're at the mercy of the Kosmos tour,
making a pilgrimage to the German Lourdes...
but we're still crippled.

Plaga pisana była podczas tego kosmos tour pośrodku Niemiec w 1971
There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

LukaszS

John anthony: kiedy zaczęliśmy pacę nad Pawn Hearts Peter zaprosił mnie do Worth , siedziliśmy tam cały dzień, z mnóstwem Guinessów, czerwonego wina i splifów. W przerwie gry w badmintona na jego łące, on zagrał mi cały album na gitarze akustycznej i fortepianie- cały album

W czerwcu 1971 40 mil od Londynu pojechaliśmy do starego domu w Crowborough aby dopracowywać i przygotować  się do sesji nagraniowej w Trident Studio

Guy Evans: to był stary dom jak z horrorów wytwórni Hammer. Ogromna posiadłość z czasów Tudorów. Ze skrzeczącymi podłogami. Ciemny i tajemniczy...wystarczająco dobry

John Anthony: w jednym pokoju był obraz nad kominkiem z tymi oczami, to niesamowite one śledziły cię wszędzie
There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

ceizurac

There's the thing, hold it close.
You had your fling. You laid your ghosts.

Time to leave, close the door.
You can't believe you wanted more,
more or less, al for the best
in the end it's al behind you.

There's the thing, for all you know
it's time to let go.

LukaszS

#1943
W przeciwieństwie do H to He i Fools Mate gdzie Fripp dokładnie wskazany został w czym brał udział, w Pawn Hearts tego nie ma...

Lemmings - w sekcj pomiędzy 6:40 a 7:17 w prawym kanale słychać jego elektryczną gitarę , dziwny szum w 9:50 po prawej stronie to też mała część gitary Frippa

Man-Erg - w środkowej sekcji 4:41 do 07:10 dogrywa pomiędzy gitarą a saksofonem który około 06:51 osiąga kumulację - wyjątkowo piękne
Dla uważnego słuchacza , moźliwe że Fripp gra w nieskończoność jedną nutę, techniką podobną do tej ze Starless. Zmieniając ją co akord. W Man-Erg Fripp gra obsesyjnie nutę A przez prawie minutę , dopóki nie zostanie ona zagrana przez saksofon w szczycie jego solo
There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

LukaszS

Plague-/Fripp gra delikatnie, niezauważalnie , gitarowa partia w Presence of The Night rozpoczynając od.  08:30. Ponadto elektryczna gitara nagrana była w obydwu partiach Eyewitness ale nie znalazła się w mixie z 1971 czy 2021 roku
There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

LukaszS

Jake Jackson syn Davida po ukończeniu uniwersytetu z dyplomem inżyniera znalazł prace w Air Studio.

David Jackson: powiedziałem mu nie przyznawaj się do VDGG bo George Martin jest tam szefem. George nie rozmawiał z Jake , ale wiedział kto dołączył do zespołu. Nie przyznawaj się mówiłem, bo jeśli wyjdzie że jesteś jakoś związany z VDGG on może powiedzieć, spadaj stąd, zwalniam cię synu potworów z VDGG

Jake bardzo obawiał się reakcji George'a, więc kiedy w 2005 roku zespół ponownie się reaktywował i miał cały Merch, dałem Jakeowi koszulki, które zakładał chodząc do studia

George Martin: pamiętam , że gdy usłyszałem, że ktoś popełnił Cover tematu Theme One byłem absolutnie podekscytowany. Bardzo zaintrygowany. Oryginalnie w 1967 napisałem to dla stacji BBC dla Radia One. Theme One było grane każdego dnia na początek i koniec programu i odniosło sukces. Ale nie myślałem , że ktoś nagra Cover. Oczywiscie słyszałem wersje VDGG. Byłem zaskoczony. To mocna rzecz trzmająca się oryginału, ale zmiksowana w ich unikalnym stylu.
 
There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

LukaszS

There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

Sebastian Winter

a jest coś w tej książce o tekstach Hammilla, na przykład jakaś ciekawa geneza surrealistycznych obrazów z Plagi?
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

LukaszS

Cytat: Sebastian Winter w Wczoraj o 15:38:57a jest coś w tej książce o tekstach Hammilla, na przykład jakaś ciekawa geneza surrealistycznych obrazów z Plagi?
o tekstach jest i owszem... proszę pooglądać...
There is so much sorrow in the world,
there is so much emptiness and heartbreak and pain.
Somewhere on the road we have all taken a wrong turn...
how can we build the right path again?

Sebastian Winter

Cytat: LukaszS w Wczoraj o 16:41:08
Cytat: Sebastian Winter w Wczoraj o 15:38:57a jest coś w tej książce o tekstach Hammilla, na przykład jakaś ciekawa geneza surrealistycznych obrazów z Plagi?
o tekstach jest i owszem... proszę pooglądać...

dzięki- poczytam sobie :)
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?