Aktualności:

vdgg.art.pl - całkiem niezła polska strona o VdGG i PH

Menu główne

Kompozytor klasyczny o "Pladze"

Zaczęty przez Sylvie, 11 Czerwiec 2021, 16:22:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sylvie

Bardzo ciekawy kanał kompozytora klasycznego z USA, który analizuje kompozycje progresywne, właśnie zrobił "Plagę":

https://youtu.be/uZ5zarocijk
Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Sebastian Winter

Cytat: Sylvie w 11 Czerwiec 2021, 16:22:18
Bardzo ciekawy kanał kompozytora klasycznego z UK, który analizuje kompozycje progresywne, właśnie zrobił "Plagę":

https://youtu.be/uZ5zarocijk


bardzo fajne i pouczające nagranie choć facet brzmi jakby był klasycznym kompozytorem z US a nie UK :)
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

Sylvie

Faktycznie, on jest z USA, dlatego słuchało mi się go lepiej od Angoli 😁
Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Sebastian Winter

Cytat: Sylvie w 11 Czerwiec 2021, 16:49:57
Faktycznie, on jest z USA, dlatego słuchało mi się go lepiej od Angoli 😁

ja mam odwrotnie- nie znoszę akcentu z USA- szczególnie z południa Ameryki: ludzi z Teksasu czasami nie jestem w stanie w ogóle zrozumieć :)
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

Sylvie

Z teksasu owszem, ale taki akcent jak tego gościa jest dla mnie najłatwiej zrozumiały.
A to jego strona:
http://www.rdouglashelvering.com/
Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Sylvie

A w ogóle posłuchajcie, co sądzi o Genesis, np Firth of Fifth.
Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Sylvie

Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Sebastian Winter

Cytat: Sylvie w 11 Czerwiec 2021, 17:07:37
A w ogóle posłuchajcie, co sądzi o Genesis, np Firth of Fifth.

można tam jeszcze znaleźć m.in utwór Iron Maiden To tame a land i Gates of Delirium grupy Yes
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

Sylvie

Classical Composer Reacts to Echoes-Live in Gdansk (David Gilmour) | The Daily Doug (Episode 127)

https://youtu.be/hAbXErolT1w
Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Sebastian Winter

Cytat: Sylvie w 13 Czerwiec 2021, 07:59:10
Classical Composer Reacts to Echoes-Live in Gdansk (David Gilmour) | The Daily Doug (Episode 127)

https://youtu.be/hAbXErolT1w

bardzo dobre - fajnie jakby jeszcze  Atom Heart Mother podobnie omówił
What can I say when, in some obscure way,
I am my own direction?

Hajduk

Cytat: Sebastian Winter w 13 Czerwiec 2021, 08:53:51
Cytat: Sylvie w 13 Czerwiec 2021, 07:59:10
Classical Composer Reacts to Echoes-Live in Gdansk (David Gilmour) | The Daily Doug (Episode 127)

https://youtu.be/hAbXErolT1w

bardzo dobre - fajnie jakby jeszcze  Atom Heart Mother podobnie omówił
Myślę, że mógłby też przeanalizować jedną z improwizacji King Crimson z lat 1973-1974 (na przykład "The Voyage To The Centre Of The Cosmos") albo coś Gentle Giant i Henry Cow lub/i Hatfield And The North i wiele innych. Jego komentarze są ciekawe i wnikliwe - ale brakuje mi w nich wtórnej analizy, już po przesłuchaniu utworu - bardziej skupiającej się na formie i powiązań materiału na poziomie hamronicznym, motywicznym i strukturalnym. Również powiązania warstwy słownej z muzyczną. Oczywistym jest, że komentując na żywo (nie znając utworu) nie jest w stanie odnieść się do wszystkich aspektów takich większych form.

Sylvie

W przypadku analizy choćby "Supper's Ready" Genesis mówił całkiem sporo o warstwie słownej.
W ogóle znam paru muzyków, którzy zupełnie nie zwracają uwagę na teksty, bo słuchając muzyki wyłącza im się percepcja tekstów ;-)
W tych analizach nigdy nie pomija on tekstu, no może tylko w wypadku Iron Maiden i tekstu z Dune, gdyż nie czytał Dune.
Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Sylvie

Something makes me nervous,
something makes me twitch...

Rael

Tak gwoli ścisłości - plague w tytule nie oznacza plagi tylko pełni funkcje rzeczownika zbiorowego.

Hajduk

Cytat: Sylvie w 13 Czerwiec 2021, 19:49:07
W przypadku analizy choćby "Supper's Ready" Genesis mówił całkiem sporo o warstwie słownej.
W ogóle znam paru muzyków, którzy zupełnie nie zwracają uwagę na teksty, bo słuchając muzyki wyłącza im się percepcja tekstów ;-)
W tych analizach nigdy nie pomija on tekstu, no może tylko w wypadku Iron Maiden i tekstu z Dune, gdyż nie czytał Dune.
Zauważyłem, że często cytuje fragmenty tekstów - ale chodziło mi o analizę powiązania warstwy słownej z muzyczną, czy tekst wpływa na przykład na zmianę tonacji, jakie środki są użyte by zilustrować znaczenie (na zasadzie dopełnienia, kontrastu itp.) - może coś przeoczyłem, ale też jak pisałem trudno to czasem wychwycić przy pierwszym przesłuchaniu, nawet jak się jest bardzo wnikliwym "analitykiem".